Prosessien kehittämissuunnitelma Ahaa–mainos Oy:lle
Kivistö, Jussi (2012)
Kivistö, Jussi
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201111222
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201111222
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää kohdeyrityksen toimintaan liittyviä prosesseja. Työn alusta löytyvässä johdannossa käsitellään taustaa, tavoitteita ja tutkimusmenetelmiä.
Teoriaosuudessa käsitellään prosesseja, organisaatiomalleja ja sähköistä liiketoimintaa. Prosesseista perehdytään tuotantoprosesseihin ja palveluprosesseihin. Organisaatiomalleissa esitellään muutamia organisaatiomalleja, sekä pohditaan organisaation kehittämistä. Sähköinen liiketoiminta keskittyy yrityksen sisäisten ja ulkoisten sähköistämistoimenpiteiden lisäksi dokumenttien hallintaan, asiakkuuksien hallintaan ja tuotannonohjausjärjestelmiin.
Empiria koostuu kohdeyrityksen esittelystä, nykytilasta, sekä kehittämissuunnitelmasta. Nykytila-osiossa kuvataan yrityksen prosesseja ja työmääräyslomakkeen käyttöä osana yrityksen prosesseja. Lisäksi haastatellaan muutamia kohdeyrityksen asiakkaita ja selvitetään heidän tyytyväisyyttään kohdeyrityksen tuottamiin palveluihin.
Kehittämissuunnitelmassa käsitellään kohdeyrityksen prosesseja ja tarjotaan ratkaisumalleja prosesseissa ilmenneisiin kehityskohteisiin. Tärkeimpiä kehityskohteita palveluprosessissa ovat viestinnän merkityksen korostaminen, sekä huolellisuus. Tuotantoprosessissa tärkein kehityskohde vastaavasti on läpiviennin nopeuttaminen. Suunnitellaan yrityksen käyttämän työmääräyslomakkeen sähköistämistä ja mietitään lomakkeeseen liittyviä kehittämiskohteita ja kehittämistoimenpiteitä. Lomakkeen sähköistäminen on yksi suurimmista tekijöistä, joka vaikuttaa tuotantoprosessin nopeuttamiseen.
Työn viimeinen osuus johtopäätökset käsittää yhteenvedon opinnäytetyöstä ja oman pohdinnan opinnäytetyöprosessista.
Teoriaosuudessa käsitellään prosesseja, organisaatiomalleja ja sähköistä liiketoimintaa. Prosesseista perehdytään tuotantoprosesseihin ja palveluprosesseihin. Organisaatiomalleissa esitellään muutamia organisaatiomalleja, sekä pohditaan organisaation kehittämistä. Sähköinen liiketoiminta keskittyy yrityksen sisäisten ja ulkoisten sähköistämistoimenpiteiden lisäksi dokumenttien hallintaan, asiakkuuksien hallintaan ja tuotannonohjausjärjestelmiin.
Empiria koostuu kohdeyrityksen esittelystä, nykytilasta, sekä kehittämissuunnitelmasta. Nykytila-osiossa kuvataan yrityksen prosesseja ja työmääräyslomakkeen käyttöä osana yrityksen prosesseja. Lisäksi haastatellaan muutamia kohdeyrityksen asiakkaita ja selvitetään heidän tyytyväisyyttään kohdeyrityksen tuottamiin palveluihin.
Kehittämissuunnitelmassa käsitellään kohdeyrityksen prosesseja ja tarjotaan ratkaisumalleja prosesseissa ilmenneisiin kehityskohteisiin. Tärkeimpiä kehityskohteita palveluprosessissa ovat viestinnän merkityksen korostaminen, sekä huolellisuus. Tuotantoprosessissa tärkein kehityskohde vastaavasti on läpiviennin nopeuttaminen. Suunnitellaan yrityksen käyttämän työmääräyslomakkeen sähköistämistä ja mietitään lomakkeeseen liittyviä kehittämiskohteita ja kehittämistoimenpiteitä. Lomakkeen sähköistäminen on yksi suurimmista tekijöistä, joka vaikuttaa tuotantoprosessin nopeuttamiseen.
Työn viimeinen osuus johtopäätökset käsittää yhteenvedon opinnäytetyöstä ja oman pohdinnan opinnäytetyöprosessista.