Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sponsoritoiminta tapahtumassa : case: Tuottava vastuullisuus 2011

Korhonen, Noora; Uusi-Einola, Sanna (2011)

Avaa tiedosto
Korhonen_Noora.pdf (394.3Kt)
Lataukset: 


Korhonen, Noora
Uusi-Einola, Sanna
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201111235
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli antaa toimeksiantajallemme Suomen Yrittäjäyhteisö Oy:lle kehittämisideoita, jotka auttavat heitä kehittämään sponsorointiyhteistyön eri osa-alueita, kuten viestintää. Tutkimuksessamme selvitimme myös syksyn 2011 Tuottava vastuullisuus -tapahtuman pääyhteistyökumppaneiden motiiveja, tyytyväisyyttä ja saavutettuja hyötyjä seminaarin sponsoroinnissa.

Tutkimus toteutettiin havainnoinnin ja haastatteluiden avulla syys- ja lokakuun 2011 aikana. Havainnoinnin toteutimme itse 30.9.2011 Tuottava vastuullisuus -tapahtumassa Jyväskylän Paviljongissa. Tapahtuman jälkeen haastattelimme seminaarin kymmentä pääyhteistyökumppania siten, että viisi pääyhteistyökumppania haastateltiin puhelimitse ja viisi kasvokkain.

Tutkimuksen tuloksena saimme paljon kehittämisideoita ja tietoa, joka auttaa Suomen Yrittäjäyhteisöä kehittämään yhteistyön eri osa-alueita yhteistyökumppaneiden kanssa. Tärkeimmiksi motiiveiksi tapahtuman sponsorointiin koettiin verkostoituminen, tunnettuuden lisääminen ja vastuullisuuden liittäminen omaan imagoon. Pääyhteistyökumppanit olivat erittäin tyytyväisiä tapahtumaan kokonaisuudessaan ja kokivat, että tapahtumasta oli heille hyötyä. Haastattelututkimuksen tulokset vastasivat melko hyvin sitä, mitä olimme oman havainnoinnin ja lähdeaineiston pohjalta pohtineet.

Opinnäytetyössä selvisi, että sponsorointi on markkinointikanavana erittäin kustannustehokas ja se koetaan erittäin kannattavana toimintana. Tutkimus oli ajankohtainen, koska muuttuvan markkinoinnin maailmassa tarvitaan yhä uusia keinoja ja ideoita markkinointiviestinnän toteuttamiseen. Nykyisen taloudellisen tilanteen vuoksi markkinointiviestinnän on oltava tehokkaampaa ja kohdennetumpaa, ja suhteet ja verkostoituminen ovat yrityksille elintärkeitä. Juuri sponsorointi onkin kätevin tapa verkostoitua ja hoitaa suhdetoimintaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste