3.-6.-luokkalaisten lasten liikunnallinen kerhotoiminta osaksi kerhotoiminnan kehittämishanketta : Wernerin iltapäiväkerho
Hakanen, Hanna (2011)
Hakanen, Hanna
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201161351
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201161351
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten aktivoida koululaisia rinteeseen ja kehittää tuote tai palvelu, joka palvelisi yhtenäisenä konseptina Suomen Hiihtokeskusyhdistys ry:n alaisia hiihtokeskuksia/hiihtokouluja.
Opinnäytetyö perustui kerhotoiminnan kehittämiseen 3.–6. -luokkalaisten koululaisten osalta. Opinnäytetyön tuloksena syntyi mahdollinen uusi tuote toimeksiantajille ja sen kautta Suomen Hiihtokeskusyhdistyksen alaisille hiihtokeskuksille: Wernerin iltapäiväkerho, aktiivinen laskettelukerho. Työn edetessä opinnäytetyölle tuli myös toinen toimeksiantaja Laajis Oy:n toimesta, joka ilmaisi kiinnostuksensa työtä kohtaan ja oli valmis pilotoimaan tuotteen Laajavuoressa. Kokeilu tullaan suorittamaan talvikaudella 2011–2012.
Opetushallituksen kerhotoiminnan kehittämishanke antoi pohjan syntyneelle tuoteidealle. Se, saadaanko lasten liikunnalliseen iltapäiväkerhotoimintaan tarvittavia tukia määrittelee sen, syntyykö tuotteesta asiakasystävällinen uusi tuote.
Tarjoamalla mahdollisuuden liikkumiseen ja yhdessäoloon turvallisessa toimintaympäristössä voi vaikuttaa lasten hyvinvointiin, sen parantamiseen sekä syrjäytymisen estämiseen. Tämä tavoite oli myös opinnäytetyön tuoteideassa.
Opinnäytetyö perustui kerhotoiminnan kehittämiseen 3.–6. -luokkalaisten koululaisten osalta. Opinnäytetyön tuloksena syntyi mahdollinen uusi tuote toimeksiantajille ja sen kautta Suomen Hiihtokeskusyhdistyksen alaisille hiihtokeskuksille: Wernerin iltapäiväkerho, aktiivinen laskettelukerho. Työn edetessä opinnäytetyölle tuli myös toinen toimeksiantaja Laajis Oy:n toimesta, joka ilmaisi kiinnostuksensa työtä kohtaan ja oli valmis pilotoimaan tuotteen Laajavuoressa. Kokeilu tullaan suorittamaan talvikaudella 2011–2012.
Opetushallituksen kerhotoiminnan kehittämishanke antoi pohjan syntyneelle tuoteidealle. Se, saadaanko lasten liikunnalliseen iltapäiväkerhotoimintaan tarvittavia tukia määrittelee sen, syntyykö tuotteesta asiakasystävällinen uusi tuote.
Tarjoamalla mahdollisuuden liikkumiseen ja yhdessäoloon turvallisessa toimintaympäristössä voi vaikuttaa lasten hyvinvointiin, sen parantamiseen sekä syrjäytymisen estämiseen. Tämä tavoite oli myös opinnäytetyön tuoteideassa.