Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakkaiden tyytyväisyys HPK:n edustusjoukkueen kotiottelutapahtumiin

Paloniemi, Sanna (2012)

 
Avaa tiedosto
Paloniemi_Sanna.pdf.pdf (1.330Mt)
Lataukset: 


Paloniemi, Sanna
Hämeen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201271685
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli ennen kaikkea selvittää HPK:n eli Hämeenlinnan Pallokerhon asiakkaiden tyytyväisyyttä seuran kotiottelutapahtumiin. Työn toimeksiantajana toimi HPK-Edustusjääkiekko ry. Lisäksi tavoitteena oli tunnistaa toiminnan mahdollisia epäkohtia ja suunnitella kehittämisehdotuksia kotiottelutapahtumien järjestämiseksi entistä paremman asiakastyytyväisyyden saavuttamiseksi.

Työn tavoitteiden saavuttamiseksi sovellettiin siihen palveluun ja kuluttajien ostokäyttäytymiseen sekä asiakastyytyväisyyteen ja sen tutkimiseen liittyvää teoriatietoa. Teoriatiedon, HPK:n edelliskauden tutkimuksen, asiakkailta saadun tiedon ja osittain HPK:n toiveiden perusteella suunniteltiin ja toteutettiin asiakastyytyväisyystutkimusprosessi, joka käsitti tyytyväisyyttä tuottavia tekijöitä selvittävän esitutkimuksen sekä varsinaisen asiakastyytyväisyystutkimuksen. Tutkimusmenetelmänä esitutkimuksessa käytettiin kvalitatiivista haastattelututkimusta ja varsinaisessa asiakastyytyväisyystutkimuksessa kvantitatiivista kyselytutkimusta.

Tutkimuksen kohderyhmä jaettiin neljään eri asiakasryhmään: nuoriin, nuoriin aikuisiin, aikuisiin ja vanhuksiin. Lapset jätettiin tarkoituksella tutkimuksen ulkopuolelle. HPK:n asiakkaiden tyytyväisyyden taso koko kohderyhmässä osoittautui tyydyttäväksi. Kaikkein tyytymättömimpiä vastaajat olivat joukkueeseen ja peliin liittyviin asioihin. Tutkimuksessa mitattuihin muihin ottelutapahtumaan liittyviin asioihin vastaajat olivat osittain suhteellisen tyytyväisiä. Tyytyväisyyden taso oli korkeinta asiakaspalvelun tasoon, myyntipisteiden tuotevalikoimaan, ottelulipun ostamisen vaivattomuuteen, jäähallin turvallisuuteen ja siisteyteen sekä HPK:n imagoon.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste