Crocs Nordic Oy:n perehdytysopas myyntiassistentin tehtäviin : Tilaus-toimitusprosessin hallitseminen
Poontarikkun, Arich (2012)
Poontarikkun, Arich
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202061949
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202061949
Tiivistelmä
Opinnäytteen toimeksiantajana toimi Tampereelle sijaitseva kansainvälinen kenkien tukkuliike Crocs Nordic Oy. Crocs Nordic Oy on yhdysvaltalaisen Crocs Inc:n tytäryhtiö ja sen markkina-alueeseen kuuluvat Pohjoismaat ja Baltian maat. Opinnäytteessä keskityttiin jälleenmyyntipuolen myyntiassistenttien työhön. Tämä opinnäytetyö koostui lähinnä kahdesta isommasta kokonaisuudesta. Ensimmäinen osuus oli teoriapohjainen ja käsitteli prosessia ja prosessin hallintaa yleisesti. Toinen osuus keskittyi pelkästään toimeksiantajayrityksen myyntiassistentin työtehtäviin käytännössä.
Yritys laajenee kovaa vauhtia eikä yrityksellä ollut yhtenäistä prosessikuvausta myyntiassistenttien työnkuvasta. Myyntiassistenttien tehtäviin kuului monen asian hallitseminen, mikä oli uusille työntekijöille haastavaa. Tämän työn tarkoituksena oli helpottaa työntekijän sopeutumista uuteen työnpaikkaansa. Opinnäytteessä käytiin läpi Crocs Nordic Oy:n myyntiassistentin työnkuva, perustehtävät ja hänen sisäiset ja ulkoiset yhteistyökumppanit organisaatiossa. Yrityksessä käytetään monta eri ohjelmaa ja niitä käytiin opinnäytetyössä yksinkertaisesti ja lyhyesti läpi. Jokaisen ohjelman tarkoitusta ja niiden välisiä yhteyksiä selitettiin tämän työn toisessa osuudessa. Kehitysehdotuksia yritykselle oli kerätty työn loppuun. Toimeksiantajan pyynnöstä tähän opinnäytetyöhön liitettiin asiakastilin perustamisohjeet.
Toimeksiantajan toivomuksesta yritystä koskevat prosessikuvaukset opinnäytetyössä salattiin. Opinnäytetyöstä on julkistettu vain prosessihallinnan teoriaosuus.
Yritys laajenee kovaa vauhtia eikä yrityksellä ollut yhtenäistä prosessikuvausta myyntiassistenttien työnkuvasta. Myyntiassistenttien tehtäviin kuului monen asian hallitseminen, mikä oli uusille työntekijöille haastavaa. Tämän työn tarkoituksena oli helpottaa työntekijän sopeutumista uuteen työnpaikkaansa. Opinnäytteessä käytiin läpi Crocs Nordic Oy:n myyntiassistentin työnkuva, perustehtävät ja hänen sisäiset ja ulkoiset yhteistyökumppanit organisaatiossa. Yrityksessä käytetään monta eri ohjelmaa ja niitä käytiin opinnäytetyössä yksinkertaisesti ja lyhyesti läpi. Jokaisen ohjelman tarkoitusta ja niiden välisiä yhteyksiä selitettiin tämän työn toisessa osuudessa. Kehitysehdotuksia yritykselle oli kerätty työn loppuun. Toimeksiantajan pyynnöstä tähän opinnäytetyöhön liitettiin asiakastilin perustamisohjeet.
Toimeksiantajan toivomuksesta yritystä koskevat prosessikuvaukset opinnäytetyössä salattiin. Opinnäytetyöstä on julkistettu vain prosessihallinnan teoriaosuus.