Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Eräkokemuksia napapiirin pohjoispuolella : Eräkompassin markkinatutkimus

Ling, Merle (2012)

 
Avaa tiedosto
ling_merle.pdf (1.706Mt)
Lataukset: 


Ling, Merle
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202132138
Tiivistelmä
Työn toimeksiantajana toimi kokkolalainen erämatkoja järjestävä yritys Eräkompassi Ay. Yritys on perustettu tammikuussa 2010 Kokkolassa. Heidän toiminta perustuu erämatkojen myyntiin Pohjois-Ruotsiin Norrbottenin alueelle sekä markkinointiin yksityisille ja yrityksille.

Tässä työssä tehtiin markkinatutkimus toimeksiantajalle Eräkompassi Ay:lle. Tutkimusmuotona käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusta. Tutkimuksen perusjoukkona toimivat Suomen kalastus- ja metsästysseurojen jäsenet Opinnäytetyössä olevassa tutkimuksessa käytettiin kyselylomaketta, jossa on strukturoituja kysymyksiä, sekamuotoisia kysymyksiä ja avoimia kysymyksiä.

Eräkompassin markkinatutkimuksessa selvitettiin, mitä kalastusta ja metsästystä harrastavat henkilöt haluavat kalastus- ja metsästysmatkoja tarjoavilta yrityksiltä. Tavoitteena oli selvittää, mitkä ovat tärkeitä markkinointialueita ja kenelle markkinointi kannattaisi suunnata. Tärkeä oli myös kyselystä saatujen palauteiden avulla parantaa yrityksen kotisivuja. Toimeksiantajan pyynnöstä esitelläänkin toimenpideehdotukset tutkimustulosten perusteella: Eräkompassin kotisivujen on luotava paremmin mielikuvia matkasta ja saada ihmiset haaveilemaan matkasta sekä olemaan valmis ostamaan matka kotisivujen perusteella. Markkinointikanavina kannattaisi käyttää Internetiä, alan lehtiä ja myös sosiaalisia medioita
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste