Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiantuntijapalveluiden kehittäminen : case: ProAgria Häme ry:n asiantuntijapalveluiden kehittäminen yhteistyössä strategisten asiakkaiden kanssa

Anttila, Katja (2012)

 
Avaa tiedosto
Anttila_Katja.pdf (388.1Kt)
Lataukset: 


Anttila, Katja
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203113210
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä selvitetään asiantuntijapalveluita maatalousyrityksille tarjoavan case-yritys ProAgria Häme ry:n palveluiden kehittämistä strategisesti tärkeiltä asiakkailta saadun palautteen avulla. Työn tavoitteena on palveluiden kehittäminen vastaamaan paremmin asiakastarpeita. Tutkimuksen tärkein kohde on selvittää, mitä palveluita ja miten ProAgria Hämeen tulisi niitä jatkossa tarjota asiakkailleen, jotta se pääsisi asiakaslähtöiseen toimintatapaan. Lisäksi tutkimuksessa selvitetään asiakkaiden näkemyksiä ProAgria Hämeen imagosta ja palveluiden markkinoinnista.

Opinnäytetyön teoriaosuuden ensimmäisessä luvussa käsitellään asiantuntijapalveluiden prosessiluonne ja niiden aineettomuus, asiakaslähtöinen toimintatapa, palveluiden markkinointi. Teoriaosuuden toisessa luvussa keskitytään strategisten asiakkaiden valintaan, palvelutarjooman sisältöön ja sen kehittämiseen. Palveluiden kehittämisen näkökulma on yhteistyö asiakkaiden kanssa ja asiakaspalautteen hyödyntäminen. Empiirisessä osassa työtä on case-yrityksen yritysesittely. Lisäksi kerrotaan case-yrityksen asiakaista, palveluvalikoimasta ja asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset vuodelta 2010. Suurin huomio osiossa kiinnittyy laadulliseen haastattelututkimukseen. Empiirinen tutkimus koostuu case-yrityksen kolmen asiakkaan haastatteluista, aineiston analysoinnista ja tulosten peilaamisesta teoriaan sekä johtopäätöksistä. Haastattelut toteutettiin teemahaastatteluina.

Tutkimuksen tuloksena voidaan todeta case-yrityksen olevan oikealla tiellä kehittäessään toimintaansa asiakaslähtöisempään suuntaan. Nykyisessä imagossa positiivista on monipuolisuus, mutta toisaalta case-yritys nähdään vanhanaikaisen ja sen hinta-laatusuhde osittain huonona. Aktiivinen palveluiden kehittäminen nähtiin haastatelluiden keskuudessa positiivisena, mutta samalla toivottiin kohdennetumpaa tarjontaa eri segmenteille. Kiireellisempänä asiana palvelutarjooman kehittämisessä on perus- ja erikoispalveluiden eriyttäminen toisistaan. Tutkimuksen yhteydessä kävi myös selväksi, että palveluiden markkinoinnissa ja asiakasrekisterien sekä CRM:n ylläpidossa on kehittämistarpeita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste