Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

"Rahat pois mentaliteetista kohti paranevaa yhteistyötä" : urheilusponsorointi case Vilpas Vikings

Modig, Mikael; Vihiniemi, Marko (2012)

 
Avaa tiedosto
Marko Vihininiemi ja Mikael Modig Urheilusponsorointi case Vilpas Vikings.pdf (5.998Mt)
Lataukset: 


Modig, Mikael
Vihiniemi, Marko
Turun ammattikorkeakoulu
2012
Creative Commons License
Creative Commons Attribution 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203143386
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyö tavoitteena on selvittää, miten Vilpas Vikings on onnistunut kehittämään yhteistyötään yhteistyökumppaneiden kanssa. Lisäksi halutaan tietää, kuinka asioita voisi parantaa vielä jatkossa. Seuran tavoitteena oli saada käytännön kehitysideoita ja kuulla yritysten mielikuvia seurasta. Opinnäytetyön toimeksiantaja on Vilpas Vikings, joka on salolainen koripalloliigassa pelaava joukkue.
Tutkimukseen osallistui neljä Vilpas Vikingsin yhteistyökumppania.Kaikki yritykset ovat paikallisia yhteistyökumppaneita.
Teoreettisessa osiossa käydään läpi urheilusponsorointia yleisesti, niin seurojen, kuin yritystenkin näkökulmasta. Sen jälkeen esitellään oleellisia perustietoja seurasta ja sen toimintaympäristöstä.
Tutkimusmetodina oli kvalitatiivinen tutkimus. Haastattelut tehtiin syystalvella 2011, haastattelemalla yrityksiä sekä seuraa. Tutkimukseen kuului kaksi eri kyselyä, toinen Vikingsille ja toinen yrityksille.
Tutkimuksesta selvisi se, että Vikings on viime aikoina ymmärtänyt yhteistyösuhteiden hoidon kasvavan merkityksen. Yritykset odottavat entistä enemmän suhteilta, ja näin ollen seuran on myös panostettava niihin entistä enemmän. Yritykset olivat pääosin tyytyväisiä yhteistyöhön, mutta kehitysideoita tuli myös. Pääasiassa yritykset toivoivat enemmän personointia sponsorointipaketteihin ja enemmän kehityskeskusteluita kauden aikana.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste