Markkinointisuunnitelma Oy Runoilijan tie s/s Tarjanteelle
Suojala, Jaana (2012)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203193577
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203193577
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tehtävä on markkinointisuunnitelman laatiminen s/s Tarjanteelle ja Runoilijan tie Oy:lle. Tarve työlle tuli kun toimin purjehduskauden 2011 ravintola-vastaavana laivassa. Kesän aikana kävi ilmi selkeitä puutteita varsinkin markkinoinnissa. Näihin puutteisiin on tässä opinnäytetyössä etsitty ratkaisuja teoreettisista teoksista sekä suorittamalla asiakaskysely e-lomakkeella. Lomakkeella tiedusteltiin useita eri asioita markkinoinnista, mainonnasta sekä myös palvelusta yleensä. Tämä työ toimii mainiona viitekehyksenä markkinointisuunnitelman tekemiseen.
Tutkimus osoitti markkinoinnissa selviä puutteita. Asiakkaat eivät löytäneet tietoa niin helposti kuin olisi tarkoitus. Esiin tuli myös tarve nykyaikaisemmalle markkinoinnille, joka tapahtuu internetissä sekä sosiaalisessa mediassa. Palvelun suhteen asiat ovat kun-nossa, parantamista toki löytyy esimerkiksi kuljetuksien järjestämisestä satamasta eteenpäin.
Työn lopputuloksena on havainto internetin ja sosiaalisen median käytön tarpeellisuu-desta mainonnassa ja markkinoinnissa. Tarvetta on myös tehostaa lehti-, tv- ja radio-mainontaa. Uusien asiakassegmenttien tavoittaminen vaatii mainonnalta ja markkinoilta uudenlaista reagointia, jotta halutut segmentit tavoitetaan.
_________________________________________________________________________
Asiasanat: Markkinointisuunnitelma, Markkinointi, segmentointi, s/s Tarjanne
Tutkimus osoitti markkinoinnissa selviä puutteita. Asiakkaat eivät löytäneet tietoa niin helposti kuin olisi tarkoitus. Esiin tuli myös tarve nykyaikaisemmalle markkinoinnille, joka tapahtuu internetissä sekä sosiaalisessa mediassa. Palvelun suhteen asiat ovat kun-nossa, parantamista toki löytyy esimerkiksi kuljetuksien järjestämisestä satamasta eteenpäin.
Työn lopputuloksena on havainto internetin ja sosiaalisen median käytön tarpeellisuu-desta mainonnassa ja markkinoinnissa. Tarvetta on myös tehostaa lehti-, tv- ja radio-mainontaa. Uusien asiakassegmenttien tavoittaminen vaatii mainonnalta ja markkinoilta uudenlaista reagointia, jotta halutut segmentit tavoitetaan.
_________________________________________________________________________
Asiasanat: Markkinointisuunnitelma, Markkinointi, segmentointi, s/s Tarjanne