Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalinen Media - Niille jotka matkustavat myös työkseen : Mitkä sosiaalisen median palvelut tuovat lisäarvoa liikematkustajille?

Lindström, Jenny Ulrika (2012)

 
Avaa tiedosto
lindstrom_jenny.pdf (2.020Mt)
Lataukset: 


Lindström, Jenny Ulrika
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203223678
Tiivistelmä
Tämän työn toimeksiantaja on liikematkatoimisto Matkatoimisto Oy Area. Työn tavoitteena on tutkimuksen avulla selvittää miten liikematkustaja käyttää ja suhtautuu sosiaaliseen mediaan sekä tulosten ja teorian avulla tulkita mitkä sosiaalisen median kanavat soveltuvat Arealle. Teoriapohja kuvaa sosiaalista mediaa monesta eri näkökulmasta, yleisesti hyväksytyn teorian puuttuessa. Teorian on tarkoituksena toimia pohjana Arean sosiaalisen median strategian luomiselle, yhdessä tutkimuksen kanssa. Tutkimus vastaa strategian ensimmäisiin kysymyksiin ”Kenelle ja miksi?”. Teoria sisältää vertauksen Salmenkiven ja Nymanin uuden markkinointimallin ja Kotlerin 4P:n markkinointimix:in välillä. Teoriassa käsitellään sosiaalisen median vaikutusta muun muassa Li & Bernoffin sekä Shirkyn teoksien avulla. Teoria sisältää myös näiden kirjailijoiden ja lukuisten elektronisten lähteiden tulkintaa siitä, miten sosiaalista mediaa voidaan käyttää strategisesti yrityksen eduksi.

Tämä työn tutkimusmenetelmä on kvantitatiivinen, ja se toteutettiin verkkokyselyllä. Kysely sisältää kysymyksiä siitä, kuinka paljon aikaa vastaaja viettää verkossa, miten hän käyttää sosiaalista mediaa ja hänen mielipiteensä siitä. Kyselyssä selvitetään myös miten vastaajat keräävät tietoa matkaa varten ja miten he näkevät matkatoimiston roolin. Kyselyyn vastaajien määrä on 131. Tutkimuksen tulokset kuvaavat liikematkustajaa tietoisena, mutta passiivisena sosiaalisen median käyttäjänä. Liikematkustajat eivät koe tarpeelliseksi tai turvalliseksi jakaa tietoa työmatkastaan sosiaalisessa mediassa. Luotettavaa ja relevanttia tietoa haetaan matkatoimistolta, intranetistä, yhteistyökumppaneilta ja kollegoilta. Matkatoimisto korostuu laadukkaana tiedon lähteenä. Matkatoimiston tehtävä on turvallisuuden takaaminen, palvelun ja luotettavan tiedon tarjoaminen sekä matkustuspolitiikan luominen. Sosiaalisen median kanavat, jotka hyödyttävät myös passiivista käyttäjäkuntaa ja jossa käyttäjillä on mahdollisuus pysyä anonyymeinä, soveltuvat Arealle. Area voi näiden uusien kanavien avulla erottua joukosta, vahvistaa brändiään ja antaa parempaa asiakaspalvelua online matkatoimistona.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste