Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkaan osallistaminen Helsingin kaupungin matkailu- ja kongressitoimiston tuotteistamisprosessissa

Lassila, Leena (2011)

 
Avaa tiedosto
Lassila_Leena.pdf (1.467Mt)
Lataukset: 


Lassila, Leena
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203253732
Tiivistelmä
Asiakkaan osallistaminen on tärkeää nykypäivän yritystoiminnassa. Palvelutuotetta ei voi rakentaa ilman asiakasta ja siksi on löydettävä hyviä ratkaisuja asiakkaan osallistamiseksi.

Tämä kehittämistyö on tehty Helsingin kaupungin matkailu- ja kongressitoimistolle keväällä 2011. Matkailu- ja kongressitoimistossa elinkeinolle tarjottu palvelutuote eli Helsingin matkailun markkinointiyhteistyö kasvaa jatkuvasti. Markkinointiyhteistyö on tuotteena palvelutuote, jota ei voida toteuttaa ilman asiakasta.

Kehittämistyön tavoite on malli asiakkaan osallistamisesta Helsingin kaupungin matkailu- ja kongressitoimiston tuotteistamisprosessiin. Tapa, jolla tavoite saavutetaan, on asiakkaita osallistavan tuotteistamisprosessin suunnittelu, toteutus ja arviointi. Työ tehdään toimintatutkimuksen keinoin ja se keskittyy asiakaskeskeisyyteen. Työssä pyritään tunnistamaan parhaita käytäntöjä sille, miten asiakas voidaan ottaa mukaan tuotteistamisprosessiin. Työssä tarkastellaan myös, mitä hyötyjä asiakkaan mukaan ottamisesta on kohdeorganisaatiolle ja asiakasyritykselle.

Kehittämistyön tuloksena löytyvät parhaat käytännöt asiakkaan osallistamisesta tuotteistamisprosessiin sekä hyvin asiakaslähtöisesti rakennettuja tuotepaketteja Matkailu- ja kongressitoimiston käyttöön.

Kehittämistyö tehtiin toimintatutkimuksena. Kehittämistyössä käytettiin useita rinnakkaisia menetelmiä: päiväkirjatyöskentely, blueprint, pallomalli ja aivoriihityöskentely sisältäen tarraäänestyksen.

Tässä raportissa mallit ja tietoperusta kulkevat rinnakkain. Raportti on kirjoitettu mukaillen Komppulan ja Boxbergin palvelujärjestelmän jatkuvan kehittämisen mallia, josta muodostettiin asiakkaan osallistamisen malli tuotteistamisprosessissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste