Login: Javascript is not enabled for your web browser. Please use the non-Javascript Login.

Nuorten asiakkaiden huomioiminen pankkialalla : Nordea Hämeenlinna
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Liiketalous
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Liiketalous
  • Näytä viite

Nuorten asiakkaiden huomioiminen pankkialalla : Nordea Hämeenlinna

Nyholm, Satu (2012)

 
 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Nuorten asiakkaiden huomioiminen pankkialalla.pdf (1.853Mt)
Lataukset: 


Nyholm, Satu
Hämeen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203273786
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä keskitytään miettimään, mitä nuori asiakas odottaa pankkipalveluilta ja tuotteilta. Minkälaista palvelunlaatua nuoret asiakkaat arvostavat, ja mitä mieltä nuoret kuluttajat ovat pankkien tarjoamista palvelupaketeista sekä niiden ominaisuuksista. Työssä syvennytään myös selvittämään, kuinka pankit ovat vastanneet nuorten asiakkaiden odotuksiin.

Työn teoriaosuudessa tutkitaan palvelua, sekä palvelun laatuun vaikuttavia tekijöitä. Asiakkaan odotukset ja asiakastyytyväisyys nousevat keskeisiksi aiheiksi, koska tavoitteena on luoda asiakkaille laadukkaita palvelutilanteita. Teoriaosuudessa syvennytään tutkimaan myös palvelujen markkinointia sekä markkinointimixiin kuuluvaa seitsemää markkinoinnin kilpailukeinoa.

Työn empiirinen osa muodostuu Internet-kyselystä, joka on teetetty työn kohderyhmälle, eli kaikille 18–28-vuotiaiden ikäryhmään kuuluville nuorille eri pankkien asiakkaille. Lomakekyselyn tavoitteena on selvittää nuorten odotuksia ja tarpeita pankin palveluilta ja tuotteilta, sekä heidän tämänhetkistä tyytyväisyyttä pankkien palveluihin ja laatuun.

Opinnäytetyön tutkimusten tulosten perusteella nuoret asiakkaat ovat tyytyväisiä pääasialliseen pankkiinsa, ja he kokevat pankissa asioimisen helpoksi. Pankkipalveluissa nuori odottaa ennen kaikkea luotettavaa, laadukasta sekä asiantuntevaa palvelua. Nuoret ovat kiinnostuneita palvelupaketeista ja niiden kautta saatavista eduista, joten pankkien tulee jatkossakin panostaa niiden kehittämiseen sekä markkinointiin Internetiä ja verkkopankkia hyödyntäen.
 
Kokoelmat
  • Liiketalous
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus