Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kriisikeskus Mobilen palvelut traumaattisessa kriisissä asiakkaiden kokemana

Soinila, Kaisa (2009)

 
Avaa tiedosto
Soinila_Kaisa.pdf (168.2Kt)
Lataukset: 


Soinila, Kaisa
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200908034100
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä Kriisikeskus Mobilen kanssa. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää traumaattisen kriisin kokeneiden asiakkaiden kokemuksia Kriisikeskus Mobilen palve-luista, sekä millaisessa tilanteessa heistä tuli Kriisikeskus Mobilen asiakkaita ja mistä he saivat tiedon palvelusta. Tutkimuksessa selvitettiin miten asiakkaiden ennakko-oletukset palveluista vaikuttivat heidän odotuksiinsa palvelusta ja miten palvelut vastasivat heidän odotuksiin ja tarpeisiin. Työssä selvitettiin myös mitä asiakkaat jäivät palvelulta kaipaamaan.

Tutkimuksessa käytettiin laadullista tutkimusotetta. Tutkimusmenetelmäksi valittiin kysely. Tutkimusaineisto kerättiin Kriisikeskus Mobileen ja Jyväskylän Turvaseen toimitetuin kyselylomakkein, sekä internetkyselyn avulla. Internetkyselyyn johdatettiin ihmisiä vastaamaan yleisönosastokirjoituksella Keskisuomalaisessa ja Jyväskylän Kaupunkilehdessä. Tutkimukseen osallistujat saivat vastata kyselyyn vapaaehtoisesti. Palautettuja kyselylomakkeita oli yhteensä 19, jotka kaikki palautettiin internetkyselyn kautta. Lisäksi tutkimusmateriaali sisälsi yhden puolistrukturoidun haastattelun erään asiakkaan pyynnöstä. Tulosten analyysissä käytettiin teoriasidonnaista sisällön analyysia.

Tutkimustulokset osoittivat asiakkaiden kokemuksien olevan sekä positiivisia, että negatiivisia. Osan kokemuksissa oli molempia kantoja. Pääasiassa kokemukset olivat positiivisia. Enemmistö koki palvelun vastanneen heidän odotuksiaan. Ne jotka kokivat palvelun huonoksi tai puutteelliseksi olisivat toivoneet paremmin kuulluksi tulemista. Kriisikeskus Mobilen palvelut koettiin tarpeellisiksi ja hyödyllisiksi, sekä toivottiin rahoituksen turvaamista palvelun jatkuvuuden vuoksi. Kriisikeskus Mobilen työntekijät voivat työn tulosten perusteella varmentaa tietouttaan palvelun toimivista puolista. Tutkimustulosten perusteella he voisivat kiinnittää vielä enemmän huomiota asiakkaan kuulemiseen ja keskustelutaitoihin. Tutkimuksesta voi olla apua myös systemaattisen asiakaspalautteen suunnittelemisessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste