Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

"Mihinä se taidehalli on?" Markkinointisuunnitelma Seinäjoen taidehallille

Stenberg, Solveig (2012)

 
Avaa tiedosto
Stenberg_Solveig.pdf (916.4Kt)
Lataukset: 


Stenberg, Solveig
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204094223
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä toimeksiantoina asiakaskysely, teemahaastattelu ja markkinointisuunnitelma Seinäjoen taidehallille. Asiakaskysely toteutettiin määrällisellä tutkimuksella, jossa käytettiin kyselylomaketta. Kysely toteutettiin sekä Internetissä että paperilomakkeella. Kyselyn tarkoitus oli selvittää, kuinka asiakkaat kokevat Taidehallin toiminnan. Teemahaastattelu toteutettiin laadullisena tutkimuksena haastattelemalla seitsemää henkilöä, jotka eivät ole Taidehallin asiakkaita. Tarkoituksena oli selvittää miksi Taidehallissa ei käy enempää kuin 8000 asiakasta vuodessa. Markkinointisuunnitelma tehtiin tutkimustulosten, Taidehallin tavoitteiden ja teoriaosuuden tuella.

Työn teoreettinen viitekehys muodostuu markkinointia käsittelevästä kirjallisuudesta. Markkinointisuunnitelmaa täydentävät asiakaskysely ja teemahaastattelu, jotka ovat työn toiminnallinen osuus. Asiakaskyselyn tuloksista ilmenee, että Taidehallin palveluita ja tuotteita pidetään kiinnostavina ja aukioloajat ovat sopivat. Tiedotusta pidetään enimmäkseen kohtuullisella tasolla. Suurin osa vastaajista ei osannut sanoa, onko oheistapahtumia riittävästi. Teemahaastatteluissa ilmeni, että haastateltavat tietävät Taidehallin, mutta eivät sitä, missä se on. Tietoa Taidehallista he saavat vähän tai sitten tietoon ei kiinnitetä huomiota. Osa haastateltavista ei ole ollenkaan kiinnostunut Taidehallin toiminnasta. Osa voisi olla kiinnostunut, mikäli taide tulisi lähemmäs ja tietoa saisi enemmän.

Asiakaskyselyn tulosten mukaan näyttelyitä ja lainaamon palveluita pidetään kiinnostavina. Kyselyn tuloksia käytetään jo Taidehallin strategian suunnittelussa. Ei-kävijöistä osa on potentiaalisia asiakkaita, joita voidaan houkutella näkyvämmän tiedottamisen keinoin. Tiedotuksen tärkeys nousi molempien tutkimusten tuloksissa esille. Excel-taulukkona olevan markkinointitoimenpiteet -työkalun voi ottaa heti käyttöön.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste