Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Visuaalinen markkinointi tavarataloketjun kampanjassa : Case Stockmann: Berlin ist in

Mynttinen, Annamaria (2012)

Avaa tiedosto
Mynttinen_Annamaria.pdf (577.4Kt)
Lataukset: 


Mynttinen, Annamaria
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204174582
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Stockmann Oyj. Stockmannin tavarataloissa järjestetään joka vuosi maa- ja kaupunkikampanja. Kampanjoihin liittyy aina yhtenä tärkeänä tavoitteena näkyvyys. Näkyvyyttä myymälässä saadaan aikaan visuaalisen markkinoinnin ja myymälämainonnan keinoin. Suurinta osaa tuotteista voidaan mainostaa ja tuoda esille vain myymäläympäristössä, joten visuaalisen markkinoinnin merkitys on suuri.

Työn tavoitteena oli selvittää, miten Stockmannilla järjestetty Berliini -kampanja olisi voinut olla näkyvämpi myymälässä, ja tuottaa käyttökelpoisia kehitysehdotuksia seuraavien vuosien maa- ja kaupunkikampanjoihin. Työhön kuului myös toiminnallisena osana kampanjapisteen rakentaminen Tampereen tavarataloon.

Opinnäytetyön teoriaosassa käsitellään kampanjamainontaa, visuaalista markkinointia ja myymälämainontaa. Näitä käsitteitä on keskeistä ymmärtää, jotta lopputuloksena on onnistunut kampanja. Kampanjamainonnan suunnittelu alkaa tavoitteiden asettamisesta ja päättyy toteutukseen, jonka jälkeen kampanjan onnistumista arvioidaan.

Opinnäytetyön empiriaosassa kerrotaan kampanjapisteen rakentamisesta Berliini -kampanjaan ja esitetään kehitysehdotuksia siitä, miten kampanjan näkyvyyttä olisi voitu parantaa myymälässä esimerkiksi panostamalla kampanjatuotteisiin, tapahtumilla, äänimainonnalla ja myyjien poikkeavilla työasuilla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste