Oulun Eteläisen alueen yritysten sosiaalisen median käyttö
Lehtinen, Janne-Petteri (2012)
Lehtinen, Janne-Petteri
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204184634
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204184634
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tutkimuskohteena oli sosiaalinen media, ja toimeksiantaja oli Oulun Eteläisen Instituutti. Opinnäytetyössä perehdyttiin Oulun Eteläisen alueen yritysten sosiaalisen median käyttöön, ja selvitti miten yritykset käyttävät sosiaalista mediaa. Tavoitteena oli selvittää mahdollisimman monipuolisesti, käyttävätkö Oulun Eteläisen alueen yritykset sosiaalista mediaa ja millaiset käyttö tarkoitukset yrityksillä on sosiaalisen median suhteen.
Opinnäytetyön empiirinen osuus suoritettiin yritystutkimuksena. Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena kyselylomakkeella. Saadut vastaukset kirjattiin Excel-taulukko-ohjelmaan, jonka avulla niitä myös käsiteltiin ja analysoitiin. Tulosten analysointiin käytettiin frekvenssejä ja prosenttijakaumia.
Tutkimuksen avulla saatiin selville Oulun Eteläisen alueen yritysten sosiaalisen median käyttötavat. Tutkimustulokset osoittivat, että suurin osa seutukunnan yrityksistä käyttää sosiaalista mediaa, tai on aikeissa aloittaa sen käytön.
Opinnäytetyön empiirinen osuus suoritettiin yritystutkimuksena. Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena kyselylomakkeella. Saadut vastaukset kirjattiin Excel-taulukko-ohjelmaan, jonka avulla niitä myös käsiteltiin ja analysoitiin. Tulosten analysointiin käytettiin frekvenssejä ja prosenttijakaumia.
Tutkimuksen avulla saatiin selville Oulun Eteläisen alueen yritysten sosiaalisen median käyttötavat. Tutkimustulokset osoittivat, että suurin osa seutukunnan yrityksistä käyttää sosiaalista mediaa, tai on aikeissa aloittaa sen käytön.