Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Uusien vihanneslajien markkinointi, case Satakunta

Lehtonen, Tiia; Uusitalo, Heikki (2012)

 
Avaa tiedosto
lehtonen_tiia_uusitalo_heikki.pdf (1.393Mt)
Lataukset: 


Lehtonen, Tiia
Uusitalo, Heikki
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204114294
Tiivistelmä
Opinnäytetyömme tavoitteena oli selvittää uusien tuotteiden lanseeraamista käsitteenä sekä uusien tuotteiden markkinoinnin perusteita. Tarkoituksena oli myös auttaa tuottajien uusien tai uusvanhojen avomaan vihanneslajien markkinoinnissa ja myynnissä selvittämällä kysynnän, kun viljelijä on ottanut vähän erikoisemman lajin viljelyyn. Satafood Kehittämisyhdistys ry toimi työmme toimeksiantajana. Heiltä saimme aiheen opinnäytetyöhömme sekä erilaista materiaalia aiheeseen liittyen. Satafoodin edustajien kanssa järjestimme myös muutamia tapaamisia, joissa kävimme keskusteluja liittyen kaikkeen työhömme kuuluviin asioihin. Opinnäytetyössämme käytimme kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Työn teoreettinen viitekehys muodostui aiemmista tutkimustuloksista, (joiden pohjana toimivat Annika Naakan, Hanna Helanderin ja Sari Virtasen opinnäytetyöt,) ja lähdekirjallisuudesta. Aineisto kerättiin kyselylomakkeiden avulla. Kyselylomakkeet lähetettiin syksyllä 2011 ja ne kohdistettiin kaupoille, ravintoloille ja suurkeittiöille. Kyselylomakkeita lähetimme yhteensä n. 100 kappaletta, tarkkaa määrää emme tiedä, koska S- ja K-ryhmien tuotepäälliköt laittoivat kyselyn menemään eteenpäin Satakuntalaisille vähittäiskaupoille ja ravintoloille. Vastauksia saimme takaisin 30 kappaletta. Opinnäytetyön aineistosta tehtiin datamatriisi Statistica- ohjelmalla, jonka jälkeen tulokset analysoitiin samalla ohjelmalla. Tuloksia kuvailtiin sanallisesti ja havainnollistettiin taulukoin ja kuvioin.

Saadut tulokset osoittivat, että vastaajien keskuudessa kiinnostusta uusia vihanneslajeja kohtaan löytyy, mutta ongelmana voi kuitenkin olla, etenkin keittiöiden kohdalla, että he haluavat saada tuotteensa käsiteltyinä, mutta valitettavan usein heillä ei kuitenkaan ole sellaisia tahoja saatavinaan, jotka jalostuksen suorittaisivat.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste