Celebrating the past : marketing and development plan for Rosenlund
Leppik, Ruth (2012)
Leppik, Ruth
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204044132
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204044132
Tiivistelmä
Rosenlund is an area constructed in the 1700s and situated in the town of Pietarsaari. The area consists of the Rosenlund vicarage, a large garden area as well as other smaller buildings. The purpose of the study was to formulate a marketing and development plan for the vicarage in particular. The theoretical framework of the study consisted of two main topics, which were cultural tourism and tourism marketing.
The research method consisted of benchmarking analysis on the one hand and content analysis on the other hand. Benchmarking analysis included choosing nine different vicarages and mansions in Finland as comparison points and by way of content analysis studying their web pages. Content analysis was used to look into what services the other companies offered, how they marketed their activities and services and what Rosenlund could learn from this. The research focused on three main themes, which were meeting services, banquet services as well as additional services.
The benchmarking analysis resulted in a development plan and marketing strategy for Rosenlund. Regarding the development of services, the study showed that Rosenlund could compile different meeting packages for customers and also design a brochure specifically about meeting services. Considering especially banquet services, a variety of different menus should be planned. Regarding the promotion of services, it was found that co-operation with another service provider could provide opportunities for conference packages together with accommodation, as well as joint marketing possibilities. It was also found that there should be a variety of both indoor and outdoor activity programs for customers. A future development possibility could also be to open a webshop on Rosenlund’s webpage where items produced at Rosenlund could be sold. Rosenlund är ett område som bebyggdes på 1700-talet och som finns beläget i Jakobstad. Området består av Rosenlunds prästgård, ett stort trädgårdsområde samt andra mindre byggnader. Syftet med denna studie var att formulera en marknadsförings- och utvecklingsplan för prästgården. Den teoretiska delen av studien bestod av två huvudämnen, som var kulturell turism och marknadsföring av turism.
Undersökningsmetoden bestod delvis av en benchmarking/konkurrens analys och delvis av en innehållsanalys. Benchmarking analysen bestod av nio olika prästgårdar och herrgårdar i Finland som valdes ut som järförelseobjekt och med hjälp av innehållsanalys analyserades deras hemsidor. Innehållsanalysen användes för att studera hurudana tjänster de andra företagen erbjöd och hur de marknadsförde sina aktiviteter och tjänster samt vad Rosenlund kunde lära sig av detta. Undersökningen fokuserade på tre huvudteman som var konferenstjänster, festtjänster och tilläggstjänster.
Benchmarking analysen resulterade i en utvecklingsplan och marknadsföringsstrategi för Rosenlund. Gällande utvecklandet av tjänster visade studien att Rosenlund kunde sammanställa olika konferenspaket åt kunderna, samt utforma en broschyr speciellt om konferenstjänster. Ett sortiment av olika menyer kunde också planeras speciellt beträffande på festtjänster. När det gäller främjandet av tjänster, visade det sig att ett samarbete med ett annat tjänsteföretag kunde ge möjlighet att sälja konferenspaket med övernattning samt möjligheter för gemensam marknadsföring. Det borde också finnas ett sortiment av utomhus- och inomhus aktiviteter för kunderna. En framtidsplan kunde också vara att öppna en webbaffär på Rosenlunds hemsida där artiklar tillverkade i Rosenlund kunde säljas.
The research method consisted of benchmarking analysis on the one hand and content analysis on the other hand. Benchmarking analysis included choosing nine different vicarages and mansions in Finland as comparison points and by way of content analysis studying their web pages. Content analysis was used to look into what services the other companies offered, how they marketed their activities and services and what Rosenlund could learn from this. The research focused on three main themes, which were meeting services, banquet services as well as additional services.
The benchmarking analysis resulted in a development plan and marketing strategy for Rosenlund. Regarding the development of services, the study showed that Rosenlund could compile different meeting packages for customers and also design a brochure specifically about meeting services. Considering especially banquet services, a variety of different menus should be planned. Regarding the promotion of services, it was found that co-operation with another service provider could provide opportunities for conference packages together with accommodation, as well as joint marketing possibilities. It was also found that there should be a variety of both indoor and outdoor activity programs for customers. A future development possibility could also be to open a webshop on Rosenlund’s webpage where items produced at Rosenlund could be sold.
Undersökningsmetoden bestod delvis av en benchmarking/konkurrens analys och delvis av en innehållsanalys. Benchmarking analysen bestod av nio olika prästgårdar och herrgårdar i Finland som valdes ut som järförelseobjekt och med hjälp av innehållsanalys analyserades deras hemsidor. Innehållsanalysen användes för att studera hurudana tjänster de andra företagen erbjöd och hur de marknadsförde sina aktiviteter och tjänster samt vad Rosenlund kunde lära sig av detta. Undersökningen fokuserade på tre huvudteman som var konferenstjänster, festtjänster och tilläggstjänster.
Benchmarking analysen resulterade i en utvecklingsplan och marknadsföringsstrategi för Rosenlund. Gällande utvecklandet av tjänster visade studien att Rosenlund kunde sammanställa olika konferenspaket åt kunderna, samt utforma en broschyr speciellt om konferenstjänster. Ett sortiment av olika menyer kunde också planeras speciellt beträffande på festtjänster. När det gäller främjandet av tjänster, visade det sig att ett samarbete med ett annat tjänsteföretag kunde ge möjlighet att sälja konferenspaket med övernattning samt möjligheter för gemensam marknadsföring. Det borde också finnas ett sortiment av utomhus- och inomhus aktiviteter för kunderna. En framtidsplan kunde också vara att öppna en webbaffär på Rosenlunds hemsida där artiklar tillverkade i Rosenlund kunde säljas.