Methods of obtaining useful feedback from children using virtual worlds
Båsk, Frida (2012)
Båsk, Frida
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204275420
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204275420
Tiivistelmä
This thesis examines different methods of obtaining feedback. The aim is to come up with a working feedback method that can be used on children using a virtual world in the Snowcastle Valley project. The material used for this thesis is previous publications and research in different feedback methods and a qualitative interview with the head of the Snowcastle Valley project. The research questions for the thesis are: How do we get the feedback that is most useful to us? Which feedback tools are the most appropriate? Does it make a difference that our focus is on children? Would the results be the same with adults? The last part of the thesis is a feedback framework based on the previous research and the specifics of the Snowcastle Valley project, this framework will be used later in a test with children. A practical guide for using the framework is also included in the end, this guide is meant for the researcher that is going to conduct the test with the children. Detta examensarbete undersöker olika feedbackmetoder. Målet med arbetet är att få fram en feedbackmetod som kan användas på barn som använder virtuella världar inom Snowcastle Valley projektet. Materialet till arbetet är tidigare publikationer och forskning i olika feedback metoder och en kvalitativ intervju med projektledaren för Snowcastle Valley projektet. Forskningsfrågorna är: Hur får vi den mest användbara feedbacken? Vilket feedbackverktyg är vettigast? Spelar det någon roll att fokusen är på barn? Skulle resultaten vara samma med vuxna? Den sista delen i arbetet innehåller en feedback modell baserad på den tidigare forskningen och detaljerna kring Snowcastle Valley projektet, denna modell kommer att användas senare i ett test med barn. En praktisk guide i hur man använder feedback modellen finns också inkluderad i slutet, denna guide är till för forskaren som ska utföra testet med barnen.