Korjaamon ja työnjohdon toiminnan kehittäminen TSM -ohjelman avulla
Vauto, Henri (2012)
Vauto, Henri
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204305558
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204305558
Tiivistelmä
Tämän työn tarkoituksena oli selvittää keinoja henkilöstön toiminnan kehittämiseen ja optimointiin Toyota Autotalot Oy:ssä, Tammer-Autossa. Työssä hyödynnettiin Toyota Service Management –ohjelmaa jolla Tammer-Autossa optimoidaan toimintaa tämän työn kirjoittamishetkellä.
Työssä esitetään mekaanisen korjaamon ja sen työnjohdon toimintatapojen kehittämisideoita ja TSM –ohjelman sisällön tutkimista. Työssä on pohdittu monenlaisten kehittämisideoiden toimivuutta ja toteutumista korjaamolla.
Työssä käsiteltyjen TSM –standardien avulla korjaamon henkilöstön toimintatapoja tarkasteltiin ja selvitettiin standardeista poikkeavat toimintatavat. Työssä tehtiin jarrulevyjen minimipaksuustaulukko parantamaan mekaanikkojen toimintaa. Työssä on käytetty myös muitakin toiminnan kehittämistapoja. Tärkeimmät toimintaan vaikuttavat tekijät saatiin TSM –standardien avulla.
Työssä esitetään mekaanisen korjaamon ja sen työnjohdon toimintatapojen kehittämisideoita ja TSM –ohjelman sisällön tutkimista. Työssä on pohdittu monenlaisten kehittämisideoiden toimivuutta ja toteutumista korjaamolla.
Työssä käsiteltyjen TSM –standardien avulla korjaamon henkilöstön toimintatapoja tarkasteltiin ja selvitettiin standardeista poikkeavat toimintatavat. Työssä tehtiin jarrulevyjen minimipaksuustaulukko parantamaan mekaanikkojen toimintaa. Työssä on käytetty myös muitakin toiminnan kehittämistapoja. Tärkeimmät toimintaan vaikuttavat tekijät saatiin TSM –standardien avulla.