Lanseeraussuunnitelma One Sailing Finland Oy:lle
Harrila, Anne (2012)
Harrila, Anne
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205036056
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205036056
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty espoolaiselle One Sailing Finland Oy:lle. Yritys maahantuo Magic Marinen purjehdusvaatteita ja -varusteita. Opinnäytetyön tavoitteena oli tunnistaa Magic Marinen kohderyhmät ja suunnitella lansee-raussuunnitelma niiden tavoittamiseksi. Lähtötilannetta ja tuotetta arvioitiin SWOT-analyysin avulla. Haastattelujen ja muiden purjehdukseen liittyvien lähteiden avulla määriteltiin tuotteen ja lajin erityisominaisuuksia sekä harrastajien ostokäyttäytymiseen liittyviä tekijöitä. Työssä käytiin läpi lanseerauksen yleiset päävaiheet sekä tutkittiin yrityksen valmiuksia lanseerauksen toteuttamiseen.
Lanseeraussuunnitelman erilaisia toimenpiteitä hyväksikäyttämällä yrityksen olisi tarkoitus saada kasvatettua Magic Marinen purjehdustuotteiden myyntiä sekä tunnettuutta. Ehdotetut lanseeraustoimenpiteet sisälsivät muun muassa esimerkkejä eri medioissa tapahtuvasta mahdollisesta mainonnasta, tapahtumissa toteutettavasta mainonnasta, sekä ehdotuksia yrityksen omien toiminta-tapojen parantamiseksi. Suunnitelman teossa haasteena oli yrityksen resurssien rajallisuus, joka vaikutti paljon toimenpiteiden muotoon.
Työssä annetaan neuvoja myös lanseerauksen tulosten tutkimiseen sekä muihin jälkitoimenpiteisiin, kuten seurantaan.
Lanseeraussuunnitelman erilaisia toimenpiteitä hyväksikäyttämällä yrityksen olisi tarkoitus saada kasvatettua Magic Marinen purjehdustuotteiden myyntiä sekä tunnettuutta. Ehdotetut lanseeraustoimenpiteet sisälsivät muun muassa esimerkkejä eri medioissa tapahtuvasta mahdollisesta mainonnasta, tapahtumissa toteutettavasta mainonnasta, sekä ehdotuksia yrityksen omien toiminta-tapojen parantamiseksi. Suunnitelman teossa haasteena oli yrityksen resurssien rajallisuus, joka vaikutti paljon toimenpiteiden muotoon.
Työssä annetaan neuvoja myös lanseerauksen tulosten tutkimiseen sekä muihin jälkitoimenpiteisiin, kuten seurantaan.