Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkaan tarpeet tuotteistamisen lähtökohtana : tuotteena paikallistelevision off-prime-time -aika

Törmänen, Tiina (2012)

 
Avaa tiedosto
Tormanen_Tiina.pdf (748.1Kt)
Lataukset: 


Törmänen, Tiina
Turun ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205066505
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää, miten pienen organisaation toimintaa voidaan tehostaa tuotteistamisen avulla. Tutkimuksessa selvitettiin, minkälaisia hyötyjä tuotteistamisesta on toisaalta asiakkaalle ja toisaalta markkinoivalle organisaatiolle. Esimerkki palveluna oli Turku TV:n off-prime-time -ajan eli Ruutukehän tuotteistaminen. Aihe saatiin toimeksiantona turkulaiselta mediayhtiö Visicomilta.

Työn viitekehysteoria rajautui tuotteistamista käsittelevän teorian avulla. Tuotteistamista tarkasteltiin erityisesti palvelutuotteiden ja business to business -myynnin näkökulmasta. Tutkimusaineisto kerättiin teemahaastatteluiden avulla. Haastattelujen kohteena oli kaksi organisaatiota, joista toinen edusti yksityistä ja toinen julkista sektoria. Tutkimuksen avulla selvitettiin, minkälaiseksi mainospaikaksi haastateltavat organisaatiot kokevat Turku TV:n Ruutukehän ja miten ne potentiaalisina asiakkaina voisivat hyötyä Ruutukehän tuotteistamisesta.

Haastatteluista saadut vastaukset tukivat teoriassa esille tullutta tietoa, että tuotteistettua palvelua on helpompi markkinoida kuin abstraktia palvelua. Jos Ruutukehän suunnitellut uudistukset toteutettaisiin, haastatellut organisaatiot voisivat harkita jonkin tyyppistä mainostamista tai tiedottamista Ruutukehässä. Haastateltavat kokivat, että Turku TV:n pitäisi panostaa nykyistä enemmän omaan näkyvyyteensä sekä mediamyyntiinsä, jotta he mainostajina kiinnostuisivat Ruutukehästä. Jos Ruutukehä-tekniikan kapasiteetti halutaan hyödyntää kokonaisuudessaan ja Ruutukehän mainosaikaa aletaan myydä organisaatioille, on tuotteistamisprosessi lähes välttämätön asia toimintojen selkeyttämiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste