• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Muotoilu
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Muotoilu
  • Näytä viite

Elämässäsi mukana : sisustussuunnitelma Parkanon Säästöpankin Kauhajoen konttoriin

Rantala, Pauliina (2012)

 
 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Rantala_Pauliina.pdf (4.108Mt)
Lataukset: 


Rantala, Pauliina
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205076576
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä pohdittiin, millainen on toimiva pankkikonttori palvelemaan sekä henkilökuntaa että asiakkaita. Työn teoria osuus rakentui ergonomian eri osa-alueista painotettuna toimistosuunnittelun vaatimuksiin. Työn produktiivisessa osassa laadittiin sisustussuunnitelma Parkanon Säästöpankin Kauhajoen konttoriin. Tavoitteena oli luoda toimiva ja viihtyisä kokonaisuus henkilökunnan toiveiden ja tarpeiden mukaisesti. Konttorista pyrittiin luomaan nykyaikainen ja moderni tila, jossa viihtyvät sekä henkilökunta että asiakkaat.

Sisustussuunnittelutyössä vaadittavan tiedon kartoittamiseksi käytettiin laadullisia tutkimusmenetelmiä, teemahaastattelun ja havainnoinnin keinoin. Henkilökunnalle ja asiakkaille toteutettujen haastattelujen ja havainnoinnin avulla pyrittiin kartoittamaan muun muassa henkilökunnan työtehtäviä, pankkiympäristön toimivuutta ja viihtyisyyttä sekä nykypäivän asiakaskuntaa. Lisäksi selvitettiin pankkitoiminnan muuttumista viimeisen kolmenkymmenen vuoden osalta ja toiveita toiminnan kehittymiseen tulevaisuudessa.

Haastatteluissa ja havainnoinnissa esiin nousseet asiat osoittivat, että pankkitoiminta on vuosien aikana muuttunut paljon, vaikuttaen niin henkilökuntaan kuin asiakkaisiin. Pankkipalvelussa painotetaan enemmän myynnillistä työtä. Asiakkaan ja henkilökunnan välisen vuorovaikutuksen toivottaisiin tulevaisuudessakin säilyvän. Sisustuksellisesti pankkikonttoreilta odotetaan enemmän yksityisyyttä. Tilojen tulee olla toimivia ja asioinnin mahdollisimman helppoa. Haastatteluissa ja havainnoinnissa esiin nousseet huomiot, olivat lähtökohtana suunnittelutyölle.
 
Kokoelmat
  • Muotoilu
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus