Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkuuksien rakentaminen HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulussa

Vähämäki, Lauri (2012)

 
Avaa tiedosto
Lauri_Vahamaki.pdf (692.5Kt)
Lataukset: 


Vähämäki, Lauri
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2012
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205086868
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana on HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun Tutkimus- ja kehittämiskeskus. Opinnäyte on osa HAAGA-HELIA ammattikorkea-koulun Customer-projektia. Opinnäytetyön tarkoituksena ja tavoitteena on antaa hyvät lähtökohdat asiakkuuksien kehittämiselle HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulussa, jossa kyseinen aihe on erittäin ajankohtainen.

Teoriaosuus on jaettu kahteen osaan: 1) Asiakkuus ja sen elinkaari ja 2) arvoketjuajattelu ja sen analysoiminen. Asiakkuuden elinkaaren ja sen eri vaiheiden ymmärtäminen auttavat ymmärtämään asiakkuutta kokonaisuutena. Arvoketjun kuvaaminen ja sen analysoiminen auttavat kehittämään yrityksen liiketoimintaa sen parhaimpien osa-alueiden avulla.

Tutkimus suoritettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää hyödyntäen. Tutkimuksessa haastateltiin yhdeksän, ennalta päätetyn, yrityksen edustajaa. Seitsemän yhdeksästä haastattelusta suoritettiin yrityksen edustajan tiloissa ja loput kaksi sähköpostin ja puhe-limen avulla.

Haastatteluissa edettiin puolistrukturoidun menetelmän avulla. Yritysten edustajan luona suoritetut haastattelut nauhoitettiin ja litteroitiin. Lopuksi tulokset jaoteltiin aihealueittain.

Tutkimustuloksista saatiin selkeitä näkemyksiä yhteistyön kehittämisestä. Yrityksen ja HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun välisen yhteistyön pitää olla aktiivista, johon kumpikin osapuoli ottaa osaa. Tämän lisäksi tuloksista tuli esille selkeitä odotuksia siitä, mitä yhteistyö pitäisi sisällään.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste