Markkinointitapahtuman järjestäminen: Very Black Corner Oy
Gustafsson, Ville (2012)
Gustafsson, Ville
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2012

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205097310
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205097310
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli markkinointitapahtuman järjestäminen yritykselle, ja kohdeyrityksenä Porvoossa sijaitseva Very Black Corner Oy (VBC) kamppailulaji- ja Crossfit -kuntosali. Tapahtuma järjestettiin 3.3.2012 VBC:n tiloissa.
Markkinointitapahtuman tavoitteena oli lisätä yrityksen näkyvyyttä Porvoon alueella ja lähiseuduilla, saada paikalle mahdollisimman paljon ihmisiä (ihanteena pidetään 40 henkilöä), kertoa tapahtumaan osallistuville henkilöille kamppailulajeista, Crossfitista sekä liikunnan tärkeydestä. Tavoitteena oli informatiivinen tapahtuma, jossa olisi mahdollisuus kokeilla yrityksen tarjoamia lajeja, joka etenisi luontevasti sekä tarjoaisi jokaiselle ajatuksia itsestään ja liikunnasta.
Raportin alussa esitellään työn taustoja ja rakennetta, tutustutaan VBC:iin yrityksenä ja perehdytään markkinoinnin sekä tapahtumamarkkinoinnin teoriaan ja osa-alueisiin. Tämän jälkeen jäsennellään kuinka tapahtuman suunnittelu ja markkinointi etenivät ja mitä keinoja markkinoinnissa käytettiin. Seuraava osio keskittyy itse tapahtumapäivän järjestelyihin sekä jälkimarkkinointiin.
Lopuksi pohditaan prosessia kokonaisuutena; mikä onnistui ja mikä oltaisi voitu tehdä paremmin, käsitellään palaute sekä esitetään kehitysehdotuksia: tapahtuman tavoitteet
saavutettiin enimmäkseen, ainoastaan osallistujia oltaisi toivottu hieman enemmän. Palaute oli pääasiassa positiivista salin, lajien ja valmentajien osalta. Kehitysehdotuksista päällimmäiseksi nousi yrityksen markkinoinnin tehostaminen.
Markkinointitapahtuman tavoitteena oli lisätä yrityksen näkyvyyttä Porvoon alueella ja lähiseuduilla, saada paikalle mahdollisimman paljon ihmisiä (ihanteena pidetään 40 henkilöä), kertoa tapahtumaan osallistuville henkilöille kamppailulajeista, Crossfitista sekä liikunnan tärkeydestä. Tavoitteena oli informatiivinen tapahtuma, jossa olisi mahdollisuus kokeilla yrityksen tarjoamia lajeja, joka etenisi luontevasti sekä tarjoaisi jokaiselle ajatuksia itsestään ja liikunnasta.
Raportin alussa esitellään työn taustoja ja rakennetta, tutustutaan VBC:iin yrityksenä ja perehdytään markkinoinnin sekä tapahtumamarkkinoinnin teoriaan ja osa-alueisiin. Tämän jälkeen jäsennellään kuinka tapahtuman suunnittelu ja markkinointi etenivät ja mitä keinoja markkinoinnissa käytettiin. Seuraava osio keskittyy itse tapahtumapäivän järjestelyihin sekä jälkimarkkinointiin.
Lopuksi pohditaan prosessia kokonaisuutena; mikä onnistui ja mikä oltaisi voitu tehdä paremmin, käsitellään palaute sekä esitetään kehitysehdotuksia: tapahtuman tavoitteet
saavutettiin enimmäkseen, ainoastaan osallistujia oltaisi toivottu hieman enemmän. Palaute oli pääasiassa positiivista salin, lajien ja valmentajien osalta. Kehitysehdotuksista päällimmäiseksi nousi yrityksen markkinoinnin tehostaminen.