Screen -mainonnan myynnin kehittäminen
Keski-Hakuni, Elina (2012)
Keski-Hakuni, Elina
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205107546
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205107546
Tiivistelmä
Tämän työn toimeksiantaja on W-Mediat Oy. Tämä opinnäytetyö on kehittämistyö. Työssä käsitellään palveluiden myyntiä, asiakastarvekartoitusta myynnin apuvälineenä, sekä screen -mainontaa ja sen myyntiä. Työn tavoitteena, oli kehittää screen -mainonnan myyntiä tukeva työväline, asiakastervekartoitusta hyväksi käyttäen, W-Mediat Oy:n myyntihenkilöstölle.
Osana kehittämistyötä, haastateltiin Seinäjoella sijaitsevan Lehtisen Kauppakeskuksen yrittäjiä. Tämä mahdollisti saamaan asiakkaiden mielipiteitä siihen, miten screen -mainontaa kannattaa myydä. Haastattelussa käytettiin lomakekyselyä, jonka haastattelija täytti haastattelun ohella, yhdessä haastateltavan kanssa.
Haastattelujen tulosten perusteella tehtiin myynnin apuväline, joka auttaa myyjää selvittämään asiakkaan tarpeita ja vaatimuksia. Työssä selvitettiin, mitä yrityksiltä kannattaa kysyä, kun screen -mainontaa myydään, asiakastarvekartoitusta hyväksi käyttäen. Haastattelun avulla selvitettiin yritysten tarpeita, sekä tuotteita, joita heidän kannattaisi mainostaa screenillä, sekä kehityskohteita screen- mainonnan myyntiin. Haastatteluissa saatiin selvitettyä Lehtisen Kauppakeskuksen yritysten myydyimmät tuotteet tai palvelut, sekä vilkkaimmat ajat, joita heidän kannattaisi hyödyntää mainostaessa screenillä.
Johtopäätöksissä todetaan, että haastattelujen avulla saatuja tietoja hyväksi käyttäen, voidaan tehdä demonstraatiot kyseisille yrityksille, miten heidän kannattaisi screenillä mainostaa. Demonstraatiot auttavat myyjää palvelun myynnissä. Kehittämistyön tuloksia, toimeksiantaja voi käyttää sekä uusien asiakkaiden hankinnassa että vanhojen sitouttamisessa. Tuloksia voi hyödyntää myös toimeksiantajan muiden palveluiden myyntiin. Tuloksia voi käyttää minkä tahansa myynnin kehittämiseen, kun myynnissä halutaan korostaa asiakastarvekartoitusta. Työssä kävi ilmi, että jatkomyyntiin pitäisi keskittyä enemmän. Osa asiakkaista toivoi, että heihin oltaisiin oltu yhteydessä ensimmäisen ostokerran jälkeen.
Osana kehittämistyötä, haastateltiin Seinäjoella sijaitsevan Lehtisen Kauppakeskuksen yrittäjiä. Tämä mahdollisti saamaan asiakkaiden mielipiteitä siihen, miten screen -mainontaa kannattaa myydä. Haastattelussa käytettiin lomakekyselyä, jonka haastattelija täytti haastattelun ohella, yhdessä haastateltavan kanssa.
Haastattelujen tulosten perusteella tehtiin myynnin apuväline, joka auttaa myyjää selvittämään asiakkaan tarpeita ja vaatimuksia. Työssä selvitettiin, mitä yrityksiltä kannattaa kysyä, kun screen -mainontaa myydään, asiakastarvekartoitusta hyväksi käyttäen. Haastattelun avulla selvitettiin yritysten tarpeita, sekä tuotteita, joita heidän kannattaisi mainostaa screenillä, sekä kehityskohteita screen- mainonnan myyntiin. Haastatteluissa saatiin selvitettyä Lehtisen Kauppakeskuksen yritysten myydyimmät tuotteet tai palvelut, sekä vilkkaimmat ajat, joita heidän kannattaisi hyödyntää mainostaessa screenillä.
Johtopäätöksissä todetaan, että haastattelujen avulla saatuja tietoja hyväksi käyttäen, voidaan tehdä demonstraatiot kyseisille yrityksille, miten heidän kannattaisi screenillä mainostaa. Demonstraatiot auttavat myyjää palvelun myynnissä. Kehittämistyön tuloksia, toimeksiantaja voi käyttää sekä uusien asiakkaiden hankinnassa että vanhojen sitouttamisessa. Tuloksia voi hyödyntää myös toimeksiantajan muiden palveluiden myyntiin. Tuloksia voi käyttää minkä tahansa myynnin kehittämiseen, kun myynnissä halutaan korostaa asiakastarvekartoitusta. Työssä kävi ilmi, että jatkomyyntiin pitäisi keskittyä enemmän. Osa asiakkaista toivoi, että heihin oltaisiin oltu yhteydessä ensimmäisen ostokerran jälkeen.