Implementing the Design Factory Studies at HAMK Case: Degree Programme in International Business
Cervantes, Claudia Alejandra (2021)
Cervantes, Claudia Alejandra
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102262727
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102262727
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on rakentaa teoreettinen kehys Aalto Design Factoryn konsepteille, jotka toteutetaan Hämeen ammattikorkeakoulun kansainvälisen liiketoiminnan koulutusohjelmassa.
Ensinnäkin oli tarpeen ymmärtää, mitkä ovat Aalto Design Factoryn ydinelementit. Toiseksi esitellään Hämeen ammattikorkeakoulun kansainvälisen liiketoiminnan koulutusohjelman ydinelementit. Kolmanneksi tutkitaan organisaatiokulttuuria ja muutoksen hallintaa. Näitä vaiheita tutkittiin toissijaisen kirjallisuustutkimuksen kautta, jotta temaattinen analyysi olisi mahdollista tehdä.
Syvällisesti analysoitujen käsitteiden temaattinen analyysi sanallistettiin yhteisten mallien tunnistamiseksi. Jaettujen mallien analyysi validoitiin kvalitatiivisesti ja kvantitatiivisesti metodologian luotettavuuden varmistamiseksi.
Tuloksena oli, että Hämeen ammattikorkeakoulun toiminnan kansainvälisen liiketoiminnan koulutusohjelmassa on paljon yhteisiä toimintamalleja Aalto Design Factoryn kanssa. Analyysi toi kuitenkin esiin muuttujia, joita ei jaettu. Sen kautta Hämeen ammattikorkeakoulun kansainvälisen liiketoiminnan tutkinto-ohjelman koulutuspäällikkö voi laatia päätöksiä tuotettujen teoreettisten puitteiden perusteella. This research aims to provide a theoretical framework of the Design Factory concepts for implementation into the International Business Degree program at Häme University of Applied Sciences.
First of all, it was necessary to understand the core elements of Aalto Design Factory. Secondly, the core elements of Häme University of Applied Sciences' International Business Degree program are presented. Third, organizational culture and change management are examined. These phases were investigated based on Schein, E.H.'s cultural model in conjunction with a secondary literature review for conceptualizing themes and performing the thematic analysis method.
The thematic analysis form analyzed in-depth concepts conveyed into words to identify common patterns. The conducted shared patterns analysis was qualitatively and quantitatively for validating the reliability of the chosen methodology.
The results were that the International Business Degree program at Häme University of Applied Sciences has a high level of pattern similarities with Aalto Design Factory. The analysis also emerged organizational culture variables that were not shared between Aalto Design Factory and the International Business Degree program at Häme University of Applied Sciences. Therefore, the International Business Degree program at Häme University of Applied Sciences can use the theoretical framework produced.
Ensinnäkin oli tarpeen ymmärtää, mitkä ovat Aalto Design Factoryn ydinelementit. Toiseksi esitellään Hämeen ammattikorkeakoulun kansainvälisen liiketoiminnan koulutusohjelman ydinelementit. Kolmanneksi tutkitaan organisaatiokulttuuria ja muutoksen hallintaa. Näitä vaiheita tutkittiin toissijaisen kirjallisuustutkimuksen kautta, jotta temaattinen analyysi olisi mahdollista tehdä.
Syvällisesti analysoitujen käsitteiden temaattinen analyysi sanallistettiin yhteisten mallien tunnistamiseksi. Jaettujen mallien analyysi validoitiin kvalitatiivisesti ja kvantitatiivisesti metodologian luotettavuuden varmistamiseksi.
Tuloksena oli, että Hämeen ammattikorkeakoulun toiminnan kansainvälisen liiketoiminnan koulutusohjelmassa on paljon yhteisiä toimintamalleja Aalto Design Factoryn kanssa. Analyysi toi kuitenkin esiin muuttujia, joita ei jaettu. Sen kautta Hämeen ammattikorkeakoulun kansainvälisen liiketoiminnan tutkinto-ohjelman koulutuspäällikkö voi laatia päätöksiä tuotettujen teoreettisten puitteiden perusteella.
First of all, it was necessary to understand the core elements of Aalto Design Factory. Secondly, the core elements of Häme University of Applied Sciences' International Business Degree program are presented. Third, organizational culture and change management are examined. These phases were investigated based on Schein, E.H.'s cultural model in conjunction with a secondary literature review for conceptualizing themes and performing the thematic analysis method.
The thematic analysis form analyzed in-depth concepts conveyed into words to identify common patterns. The conducted shared patterns analysis was qualitatively and quantitatively for validating the reliability of the chosen methodology.
The results were that the International Business Degree program at Häme University of Applied Sciences has a high level of pattern similarities with Aalto Design Factory. The analysis also emerged organizational culture variables that were not shared between Aalto Design Factory and the International Business Degree program at Häme University of Applied Sciences. Therefore, the International Business Degree program at Häme University of Applied Sciences can use the theoretical framework produced.