Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kokous- ja kongressiasiakkaan arvokäsitykset ennen palvelutilannetta

Kananen, Eeva (2009)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Kananen_Eeva.pdf (316.5Kt)
Lataukset: 


Kananen, Eeva
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200910074835
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin Jyväskylän Kongressikeskus Oy:n kokous- ja kongressiasiakkaiden arvokäsityksiä ennen palvelutilannetta. Tutkimuksessa selvitettiin kokousasiakkaiden arvostuksen kohteita kokouspalveluissa eli niitä tavoitteita, joiden tyydyttämiseksi he ostavat palvelun. Teoriaosuudessa käsiteltiin yleisesti kokous- ja kongressipalveluja sekä tarkemmin kokouksia ja kongresseja kongressikeskuksen järjestäminä. Työssä käytiin läpi myös kokous- ja kongressiasiakkaan palvelutilannetta ja mitä se pitää sisällään, sekä asiakkaan ostokäyttäytymistä, erityisesti psykologisia tekijöitä, kuten arvoa. Tutkimus suoritettiin kvalitatiivisena, vaikka menetelmänä käytettiin lomakekyselyä, joka on tyypillinen kvantitatiiviselle tutkimukselle. Lomake koostui sekä suljetuista että avoimista kysymyksistä. Tutkittava joukko koostui kongressikeskuksen yritysasiakkaista, jotka olivat varanneet palvelun ja odottivat sen käyttöä. Tutkimus toteutettiin lähettämällä lomakekysely sähköpostitse 5.5.2009. Tutkimustuloksista saatiin selville kokousasiakkaiden arvokäsityksiä Jyväskylän Kongressikeskus Oy:n tarjoamia kokouspalveluiden eri osa-alueita kohtaan. Kokouspalvelujen markkinoinnin ja asiakaspalvelun osalta arvostettiin Internet-sivujen informatiivisuutta ja selkeyttä sekä henkilökunnan ammattitaitoa. Kokoustilojen suhteen asiakkaat arvostivat erityisesti nykyaikaista ja monipuolista tekniikkaa. Kokoustarjoilujen tuli taas olla hintatasoltaan keskinkertaiset ja menun monipuolinen tarjoten vaihtoehtoja vaativampaankin tilaisuuteen. Vastaajat esittivät myös omin sanoin tavoitteitaan ja odotuksiaan hyviä kokouspalveluja kohtaan, joista nousi esille henkilökunnan nopea reagoiminen ja yhteistyökyky, kokouspalvelujen kohtuullinen hintataso ja majoituspalvelujen löytyminen välittömästä läheisyydestä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste