Mobiilimarkkinoinnin mahdollisuudet
Heikkilä, Tiina (2012)
Heikkilä, Tiina
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205168605
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205168605
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä perehdytään tapoihin joilla nykyaikaisia mobiililaitteita ja niihin tuotettavaa sisältöä voidaan hyödyntää markkinoinnissa. Opinnäytetyön kirjallinen osuus käsittelee mobiilimarkkinoinnin teoriaa ja esittää käytännön esimerkkejä aiheesta. Opinnäyteprojektin lopputuote "Provinssirock 2012 mobiilimarkkinointisuunnitelma" näyttää miten tätä teoriaa sovellettiin olemassa olevan brändin markkinoinnissa. Projektin työnantajana toimi Mediaporras Oy.
Kirjallisen osuuden tutkimusaineisto muodostuu alan kirjallisuudesta, verkkolähteistä ja eri organisaatioiden kampanjoista kerätystä materiaalista. Tutkimuksen perusteella voidaan todeta nykypäivän mobiiliteknologian tarjoavan mahdollisuuksia monipuolisen ja kiinnostavan markkinoinnin toteuttamiseen.
Kirjallisen osuuden tutkimusaineisto muodostuu alan kirjallisuudesta, verkkolähteistä ja eri organisaatioiden kampanjoista kerätystä materiaalista. Tutkimuksen perusteella voidaan todeta nykypäivän mobiiliteknologian tarjoavan mahdollisuuksia monipuolisen ja kiinnostavan markkinoinnin toteuttamiseen.