Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myyntitapahtuman käsikirja Lindex Oy:lle

Lammi, Taru (2012)

 
Avaa tiedosto
Myyntitapahtuman kasikirja Lindexille.pdf (1.121Mt)
Lataukset: 


Lammi, Taru
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205188781
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana ja kohdeyrityksenä toimii muotivaateketju Lindex Oy. Kirjoittaja on huomannut työskennellessään kohdeyrityksen myyjänä, että myyjän työn tueksi olisi hyvä olla olemassa oppimis- ja kertaamismateriaalia. Näin ollen opinnäytetyön tavoitteena on parantaa vaatemyyjän myyntikeskustelu- ja asiakaspalvelutaitoja myyntitapahtuman käsikirjan avulla, mutta myös tuoda esiin asiakaspalvelun korostumisen merkitys tämän päivän vaatemyynnissä.

Tutkimus koostuu teoreettisesta ja empiirisestä tutkimuksesta. Teoreettinen tutkimus rakentuu asiakaspalveluosaamisesta ja myyntikeskustelun vaiheista. Teoriassa selvitetään mitä on asiakaspalvelu ja henkilökohtainen myyntityö, näiden kehittämisen menetelmiä, sekä kerrotaan kuinka asiakaspalvelutyyli tuo kilpailuetua. Myyntikeskustelun teoria jakautuu asiakkaan ja myyjän näkökulmiin. Myyjän näkökulmaan perehdytään syvemmin, jotta käsikirja palvelisi mahdollisimman hyvin kohdekäyttäjiä eli myyjiä.

Empiirinen tutkimus toteutettiin toiminnallisena tutkimuksellisena kehittämistyönä keväällä 2012. Tutkimusmenetelmänä käytettiin konstruktiivista tutkimusta ja tiedonkeruumenetelminä havainnointia ja haastattelua. Havainnointi perustuu kirjoittajan omiin havainnointeihin kilpailevissa vaatemyyntiliikkeissä, kehityskohteen ollessa myyjien to-teuttama myyntikeskustelu. Havainnoinnin tueksi haastateltiin erään vaatemyyntiliikkeen myymäläpäällikköä. Haastattelun aiheina olivat sekä asiakaspalvelu että myyntikeskustelun vaiheet.

Tutkimuksen tuloksena tuotettiin myyntitapahtuman käsikirja Lindexille. Myyntitapah-tuman käsikirja perustuu sekä teoreettiseen että empiiriseen tutkimukseen ja se on suh-teellisen kattava kokoelma asiakaspalvelutilanteen ja myyntikeskustelun hallitsemistaidoista. Käsikirja on tarkoitettu käytettäväksi myyntikoulutuksissa ja -palavereissa, mutta myös yksittäisen myyjän jokapäiväiseen käyttöön oman työn tehostamiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste