Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

PALVELUMUOTOILUN HYÖDYNTÄMINEN DIGITAALISEN PALVELUN TUNNELMAN MUOTOILUSSA Tapaustutkimus: Magnesia Festival Oy

Kurri, Hilkka (2021)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (7.884Mt)
Lataukset: 


Kurri, Hilkka
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102282762
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite on selvittää, kuinka elämyksellisen hyvinvointitapahtuman Magnesia Festivalien tunnelman elementtejä pystytään tuomaan heidän uuteen digitaaliseen palveluunsa palvelumuotoilun menetelmiä hyödyntäen. Tutkimus toteutettiin huhtikuun 2020 ja marraskuun 2020 välisenä aikana, samaan aikaan kun Magnesia Festival Oy kehitti uutta digitaalista palveluaan Magnesia – Heartful Online Journeytä.

Opinnäytetyö on tapaustutkimus, jossa hyödynnettiin kvalitatiivisia ja kvantitatiivisia menetelmiä: vertaisarviointia, verkkokyselyä, havainnointia, teemahaastatteluja sekä yhteiskehittämisen työpajoja. Palvelumuotoilun menetelmiä hyödynnettiin asiakasymmärryksen saamisessa ja uusien tunnelmatyökalujen, tunnelmaprofiilin ja tunnelmakartan kehittämisessä. Asiakasymmärrystä hankittiin Magnesia Festival tapahtuman nykyisiltä ja potentiaalisilta uusilta kävijöiltä, sekä Magnesia Festival Oy:n henkilökunnalta. Lisäksi saadun ymmärryksen pohjalta luotiin skenaario sekä opettajan- ja oppilaan tunnelmanluomisohjeet.

Tutkimuksen pääkysymys oli: Kuinka tuoda live-tapahtuman tunnelma digitaaliseen palveluun palvelumuotoilun keinoin? Tapaustutkimus: Magnesia Festival. Alakysymykset olivat: Miten tunnelma ja asiakaskokemus muodostuvat? Millaisilla työkaluilla tunnelmaa voidaan tuoda osaksi digitaalista asiakaskokemusta? Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostuu seuraavista käsitteistä: palvelumuotoilu, tunnelmamuotoilu ja digitaalinen asiakaskokemus.

Tutkimuksessa selvisi, että live-tapahtuman tunnelman pystyy tuomaan myös digitaaliseen palveluun. Tärkeintä on ymmärtää käyttäjän toiveet, motivaatio, odotukset ja näkemys kyseisen palvelun tunnelman elementeistä. Vuorovaikutus on tärkein tunnelman elementti, myös miljöö, visuaaliset elementit ja aisteja stimuloivat elementit lisäävät tunnelmaa. Tunnelmatyökaluilla pystytään visualisoimaan tunnelman elementit ja palvelun kokonaisuus yhden tunnelmaprofiilin näkökulmasta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste