Design-teoria ja peli-design
Husari, Miko (2021)
Husari, Miko
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103022818
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103022818
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on opettaa design-teoriaa sekä peli-designia. Opinnäytetyön tavoitteena on antaa lukijalle alustava tieto ja ymmärrys työn aiheesta, jotta lukija voi hyödyntää tietoja omissa opinnoissaan. Työssäni käyn läpi design teoriaa aloittelijoille antaen esimerkkejä aiheista.
Design-teoria -osio opinnäytetyöstä antaa käsityksen, mitä design on ja miten sitä voi harjoitella itse. Design-teoria luo hyvän polun designia opetteleville oppilaille ja tietojenkäsittelyn opiskelijoille, peli-design osio sopii erityisesti Game Productionin opiskelijoille, mutta muutkin oppilaat saavat aiheesta hyvän tietopaketin.
Opinnäytetyössä käyn läpi värejä, muotoja, kuvia ja kerron, kuinka pieniä muutoksia käyttämällä voit oppia paljon edellä mainituista aiheista. Esimerkit nostavat esiin myös hyviä ja huonoja puolia, jotta ymmärtäminen olisi helpompaa.
Lopuksi kerron peli-designista, miten se on saanut alkunsa ja minkälaista se on nykypäivänä. Osio kertoo myös sen nousuista ja laskuista sekä miten siitä voi saada itselleen työpaikan. Päätän opinnäytetyön kertomalla peli-designin tulevaisuudesta sekä kehittyneimmistä peliohjelmistoista, kuten virtuaalitodellisuudesta.
Design-teoria -osio opinnäytetyöstä antaa käsityksen, mitä design on ja miten sitä voi harjoitella itse. Design-teoria luo hyvän polun designia opetteleville oppilaille ja tietojenkäsittelyn opiskelijoille, peli-design osio sopii erityisesti Game Productionin opiskelijoille, mutta muutkin oppilaat saavat aiheesta hyvän tietopaketin.
Opinnäytetyössä käyn läpi värejä, muotoja, kuvia ja kerron, kuinka pieniä muutoksia käyttämällä voit oppia paljon edellä mainituista aiheista. Esimerkit nostavat esiin myös hyviä ja huonoja puolia, jotta ymmärtäminen olisi helpompaa.
Lopuksi kerron peli-designista, miten se on saanut alkunsa ja minkälaista se on nykypäivänä. Osio kertoo myös sen nousuista ja laskuista sekä miten siitä voi saada itselleen työpaikan. Päätän opinnäytetyön kertomalla peli-designin tulevaisuudesta sekä kehittyneimmistä peliohjelmistoista, kuten virtuaalitodellisuudesta.