Markkinointisuunnitelma, URHOtv Oy
Pesonen, Matti (2012)
Pesonen, Matti
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205259862
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205259862
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on paneutua suomalaiseen maksu-tv markkinaan ja kilpailutilanteeseen jonka jälkeen laatia yritykselle vuoden 2012 markkinointisuunnitelma.
URHOtv Oy on suurin kotimaiseen urheiluun keskittyä maksu-tv kanava. URHOtv:llä on noin 300 000 asiakasta.
Opinnäytetyön pohjana on käytetty Jobberin markkinointisuunnitelman tekoprosessin teoriaa hiukan mukailtuna URHOtv:n tarpeisiin.
Markkinointisuunnitelman tueksi opinnäytetyössä tutkitaan URHOtv:n tilaa analyysien kautta. Analyyseinä käytetään PESTE- ja SWOT –analyysejä.
Markkinointisuunnitelmassa on myös visuaalisia esimerkkejä kevään 2012 toteutuneista toimenpiteistä.
Opinnäytetyön lopuksi tarkastellaan tehtyä työtä kriittisesti ja tehdään tarvittavat johtopäätöksen vuodelle 2013.
URHOtv Oy on suurin kotimaiseen urheiluun keskittyä maksu-tv kanava. URHOtv:llä on noin 300 000 asiakasta.
Opinnäytetyön pohjana on käytetty Jobberin markkinointisuunnitelman tekoprosessin teoriaa hiukan mukailtuna URHOtv:n tarpeisiin.
Markkinointisuunnitelman tueksi opinnäytetyössä tutkitaan URHOtv:n tilaa analyysien kautta. Analyyseinä käytetään PESTE- ja SWOT –analyysejä.
Markkinointisuunnitelmassa on myös visuaalisia esimerkkejä kevään 2012 toteutuneista toimenpiteistä.
Opinnäytetyön lopuksi tarkastellaan tehtyä työtä kriittisesti ja tehdään tarvittavat johtopäätöksen vuodelle 2013.