Juniorijalkapalloturnauksen kehittäminen case: FC Jazz:n Pori Cup
Rosnell, Tuomas; Ylikoski, Matti (2012)
Rosnell, Tuomas
Ylikoski, Matti
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205239482
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205239482
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli tutkia FC Jazzin Pori Cup-juniorijalkapalloturnaukseen vuonna 2011 osallistuneiden tyytyväisyyttä tapahtumaan ja kehittää turnausta. 28.–31.7. 2011 järjestetty Pori Cup-turnaus oli järjestyksessään seitsemäs. Opinnäytetyön toimeksiantaja on FC Jazz juniorit ry.
Asiakastyytyväisyystutkimuksen tarkoituksena oli selvittää vuoden 2011 Pori Cup-turnaukseen osallistuneiden joukkueiden kokemaa palvelun laatua ja tutkimuksen tulosten avulla tuottaa kehitysehdotuksia tuleviin Pori Cup-turnauksiin. Lisäksi opinnäytetyö sisältää osion, jossa on esitelty opinnäytetyön tekijöiden omia ehdotuksia turnauksen kehittämiseksi. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusta. Aineisto kerättiin sähköisellä kyselylomakkeella, joka lähetettiin kaikille vuoden 2011 Pori Cup-turnaukseen osallistuneille sähköpostitse. Kyselylomake lähetettiin kaikkiaan 89 henkilölle ja vastauksia saatiin 45.
Opinnäytetyön teoriaosuus on jaettu kolmeen osaan. Palvelu ja asiakastyytyväisyys muodostavat ensimmäisen osan, tapahtumamarkkinointi toisen ja onnistuneen jalkapalloturnauksen järjestäminen kolmannen.
Tutkimustulosten perusteella vuoden 2011 Pori Cup-turnaus oli onnistunut tapahtuma. Muutamia kehittämiskohteita kyselytutkimuksen perusteella ilmeni, mutta kaiken kaikkiaan suurin osa turnaukseen osallistuneista oli tyytyväisiä tapahtuman laatuun.
Asiakastyytyväisyystutkimuksen tarkoituksena oli selvittää vuoden 2011 Pori Cup-turnaukseen osallistuneiden joukkueiden kokemaa palvelun laatua ja tutkimuksen tulosten avulla tuottaa kehitysehdotuksia tuleviin Pori Cup-turnauksiin. Lisäksi opinnäytetyö sisältää osion, jossa on esitelty opinnäytetyön tekijöiden omia ehdotuksia turnauksen kehittämiseksi. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusta. Aineisto kerättiin sähköisellä kyselylomakkeella, joka lähetettiin kaikille vuoden 2011 Pori Cup-turnaukseen osallistuneille sähköpostitse. Kyselylomake lähetettiin kaikkiaan 89 henkilölle ja vastauksia saatiin 45.
Opinnäytetyön teoriaosuus on jaettu kolmeen osaan. Palvelu ja asiakastyytyväisyys muodostavat ensimmäisen osan, tapahtumamarkkinointi toisen ja onnistuneen jalkapalloturnauksen järjestäminen kolmannen.
Tutkimustulosten perusteella vuoden 2011 Pori Cup-turnaus oli onnistunut tapahtuma. Muutamia kehittämiskohteita kyselytutkimuksen perusteella ilmeni, mutta kaiken kaikkiaan suurin osa turnaukseen osallistuneista oli tyytyväisiä tapahtuman laatuun.