Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Musiikkitapahtuman markkinointi

Hakala, Niko (2012)

 
Avaa tiedosto
Hakala_Niko.pdf (507.1Kt)
Lataukset: 


Hakala, Niko
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012053010735
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Kyröskosken jäähallilla 5.-6.8.2011 järjestetyn Hämyvestarit-tapahtuman kävijöiden näkemyksiä tapahtuman markkinoinnista. Opinnäyte tehtiin Hämyvestareiden järjestäjän RMP-Festival Oy:n toimeksiannosta. Tavoitteena oli kehittää Hämyvestareiden markkinointia ja tutkimusongelmana oli, miten Hämyvestareiden markkinointi tulisi toteuttaa?

Teoriaosuudessa käsitellään musiikkitapahtumien markkinointia tapahtuman markkinoinnin näkökulmasta. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusta, joka toteutettiin kyselynä tapahtuman aikana. 102:lle satunnaisesti valitulle kävijälle annettiin kyselylomake täytettäväksi. Täyttämisen jälkeen vastaajat palauttivat lomakkeet suoraan tutkijalle.

Tutkimuksen mukaan suurin osa kävijöistä oli 18-29 vuotiaita. Tutkimukseen osallistuneista 37 % asui Hämeenkyrössä tai lähikunnissa. 28 % kävijöistä oli saanut tiedon tapahtumasta tutultaan ja 20 % Facebookista. Tärkeimmät syyt osallistumiseen olivat tuttujen tapaaminen ja esiintyjät. Kävijät olivat löytäneet tarpeeksi tietoa Hämyvestareista. Näkyvyydeltään parhaita mainoksia olivat olleet lehtimainokset sekä tienvarsimainokset. Mieleenpainuvimpia mainoksia olivat Facebook-mainokset ja tienvarsimainokset. Parannusehdotuksissa esitettiin esiintyjien määrän lisäämistä sekä katettujen alueiden ja saniteettitilojen lisäämistä. Markkinoinnin parannusehdotuksiksi esitin muun muassa mainosten parempaa suunnittelua, Facebook-markkinoinnin tehostamista, tiiviimpää yhteistyötä sponsoreiden kanssa sekä parempaa segmentointia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste