Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vie mennessäs, tuo tullessas : Asiakaspalautteen prosessoinnin kehittäminen organisaatiossa

Jaatinen, Tuomas (2012)

 
Avaa tiedosto
Jaatinen_Tuomas.pdf (439.1Kt)
Lataukset: 


Jaatinen, Tuomas
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012053010844
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty KiiltoClean Oy:n tarpeisiin.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää yrityksen tarpeet ja lähtökohdat asiakaspalautteen prosessoinnin kehittämiseksi. Tämän kartoituksen pohjalta oli tarkoitus kehittää mahdollisimman tehokas ja helppokäyttöinen menetelmä asiakaspalautteen keräämiselle sekä prosessoinnille jo olemassa olevien resurssien pohjalta. Asiakasuskollisuus ja sen eri piirteet toimivat runkona koko työn rakenteelle sen tuotteita ja palveluja tuottavan yritysten liiketoimintaan vaikuttavan merkityksen johdosta. Työssä käytetyt tiedot kerättiin haastatteluin, kyselyin, benchmarking ja SWOT -analyysien keinoin sekä kirjallisia ja sähköisiä tietolähteitä käyttäen.

Tämän opinnäytetyön tavoite täyttyi, sillä työn avulla saatujen tietojen pohjalta tehtiin ohjeet asiakkailta saadun palautteen prosessointiin, ja asiakaspalautteen sekä asiakasuskollisuuden merkitys yrityksen toimintaan selkenivät. Yrityksen edustajille lähetetyn kyselyn avulla saatiin hyödyllistä tietoa asiakaspalautteen prosessoinnin sen hetkisestä tilasta.

Työn yhteydessä haastateltu, yritys X:n palveluksessa oleva sovellusspesialisti toivoo anonymiteettinsä säilyvän. Tästä syystä hänen henkilöllisyytensä sekä edustamansa yrityksen tiedot ovat ehdottoman luottamuksellisia tietoja.

Johtopäätösten myötä voidaan todeta, että asiakaspalautteen hallittu prosessointi on ehdoton etu yritykselle. Asiakasuskollisuus ja sen merkityksen korostaminen monessa eri lähteessä vahvisti käsitystä sen tärkeydestä yritysten liiketoimintaan. KiiltoClean Oy:n tarve asiakaspalautteen prosessoinnin kehittämiselle oli suurta, ja tämän työn tuloksia hyödynnetään yrityksen vastaanottaman asiakaspalautteen prosessoinnissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste