Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median ohjeistuksen merkitys ammattikorkeakoulujen markkinoinnissa

Määttä, Siru-Emilia (2012)

 
Avaa tiedosto
Maatta_Siru-Emilia.pdf (387.5Kt)
Lataukset: 


Määttä, Siru-Emilia
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012053010869
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä pohditaan henkilöstölle laaditun sosiaalisen median ohjeistuksen merkitystä ammattikorkeakoulujen markkinoinnissa. Työssä tutkin neljän ammattikorkeakoulun toimintaa sosiaalisen median palveluissa markkinoinnin näkökulmasta ja sitä, vaikuttaako henkilöstölle laaditun sosiaalisen median ohjeistus sosiaalisen median palvelujen sisältöön. Tekijän kiinnostus ammattikorkeakoulujen markkinointiin ja toimintaan sosiaalisessa mediassa heräsi työharjoittelussa ammattikorkeakoulun viestintäyksikössä. Pohdinta on siis lähtenyt liikkeelle omista näkemyksistä ja kokemuksista, mitä harjoittelun aikana koin.

Työn teoriaosuudessa käsitellään markkinointiviestintää hieman yleisellä tasolla, käydään läpi sosiaalisen median palveluiden markkinointimahdollisuuksia ja pohditaan sitä, miten sosiaalisen median ohjeistus henkilöstölle kannattaa laatia. Viitekehyksenä tukitaan neljän ammattikorkeakoulun Facebook-sivujen, Twitter-profiilien, blogien sekä henkilöstön sosiaalisen median ohjeistusten sisältö

Tämän työn tavoitteena on tutkia onko henkilöstölle laaditun sosiaalisen median ohjeistuksella positiivinen vai negatiivinen vaikutus henkilöstön sosiaalisen median sisällöntuotantoon. Sähköpostikyselyn kautta pyrin selvittämään sitä, miten sosiaalisen median ohjeistus on otettu tutkituissa organisaatioissa vastaan.
Kyselyn tulokset viittaavat siihen, että sosiaalinen median sisällöntuotanto on vielä ammattikorkeakouluissa hyvin pitkälti viestintäosastojen vastuulla. Ohjeistus ei ole vaikuttanut siis sosiaalisen median sisällöntuotantoon ja yleisesti henkilöstön osalta sisällöntuotanto on vielä hyvin varovaista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste