Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yrityksen verkkosivut brändiviestinnän kanavana

Rehula, Salla (2021)

 
Avaa tiedosto
Rehula_Salla.pdf (5.584Mt)
Lataukset: 


Rehula, Salla
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103042918
Tiivistelmä
Brändillä ja sen identiteetillä on suuri merkitys yritykselle. Jotta yritys voi hyödyntää brändiään, sen tulee tuntea brändi-identiteettinsä ja toteuttaa brändiviestintää. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Rockseri Oy:n vaatemerkille R-Collectionille. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää vapaa-ajan vaatemerkki R-Collectionin brändiidentiteetti sekä brändi-identiteetin välittyminen yrityksen verkkosivujen välityksellä.

Toimeksiantaja julkaisi uudistetut verkkosivut loppuvuodesta 2020. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu brändin kehittämisestä brändiidentiteettianalyysin keinoin sekä brändiviestinnän hyödyntämisestä brändin tunnettavuuden edistämisessä ja sen vaikutuksesta asiakkaiden mielikuviin. Koska brändiviestintä on käsitteenä laaja, tässä tutkimuksessa käsite rajattiin kuvaamaan ainoastaan verkkosivuilla esiintyvää brändiviestintää. Työssä tutustuttiin tutkimusmenetelmiin ja näiden valintaan sekä esitellään luotettavan ja pätevän tutkimuksen kriteerit.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisin sekä kvalitatiivisin tutkimusmenetelmin. Toimeksiantajan henkilöstölle jaettiin kyselylomake koskien heidän kokemaansa RCollectionin brändiä, jonka perusteella määriteltiin brändin identiteetti ja suoritettiin brändin asemointi. Kuluttajien kanssa suoritettiin haastattelut, joiden perusteella selvitettiin, kuinka kuluttajat kokevat R-Collectionin brändin ja tämän elementit verkkosivuilla.

Tutkimustuloksista tehtiin päätelmät R-Collectionin verkkosivuista brändiviestinnän kanavana. Tutkimustulokset osoittivat, että R-Collectionin verkkosivut onnistuvat välittämään pääasiassa oikeanlaista kuvaa brändin identiteetistä, mutta verkkosivuja voisi hyödyntää tämän hetkistä paremmin brändiviestinnässä. Verkkosivujen brändiviestinnän tehostamiseksi annettiin kehitysehdotuksia. Tutkimuksen luotettavuutta ja pätevyyttä arvioitiin kriittisesti.

Työssä arvioidaan tekijän omaa oppimista läpi opinnäytetyöprojektin sekä tekijän omia kehityskohteita. Työssä tekijä pohtii, kuinka hän onnistui projektissa, käytettyjen lähteiden luotettavuutta sekä kuinka toimeksiantaja hyötyy lopputuotoksesta.

Työ tehtiin noudattaen hyvän tieteellisen käytännön ohjeistusta. Tutkimus aloitettiin tammikuussa 2020 ja se valmistui maaliskuussa 2021.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste