Markkinointiviestintäsuunnitelma mediamyynnin kehittämiseksi : Case: Evita-aikakauslehti
Lusikka, Oona (2012)
Lusikka, Oona
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060111258
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060111258
Tiivistelmä
Bonnier Publications Oy julkaisi Evita-aikakauslehden vuonna 2009. Evita lanseerattiin kauneuden ja hyvinvoinnin erikoislehdeksi. Myöhemmin vuonna 2011 lehden konsepti uudistettiin ja Evitasta tuli naistenlehti. Hyvinvointinäkökulma kuitenkin säilytet-tiin. Parhaimmillaan Evita-aikakauslehti on tavoittanut 38 000 lukijaa.
Vuonna 2011 aikakauslehtien markkina on ollut murroksen alla. Sähköisten medioiden nopeasti noussut suosio sekä aikakauslehtien arvonlisäveron muutos ovat tuoneet erilaisia haasteita printtimediaan. Sähköisten medioiden tuomat mahdollisuudet ovat saaneet yritykset epäilemään printtimedian tehokuutta ja tämä on näkynyt mainospanos-tusten laskuna. Nämä asiat ovat asettaneet haasteita Evitan mediamyynnille, ja siksi päätettiin tehdä Evita-brändiä kirkastava ja mediamyyntiä vauhdittava markkinointivies-tintäsuunnitelma.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda parhaiksi osoittautuneisiin markkinointiviestinnän keinoihin perustuva puolenvuoden mittainen tehokasmarkkinointiviestintä-suunnitelma, joka tulisi nostamaan Evita aikakauslehden tunnettuuttamediamyynnin asiakkaiden keskuudessa ja sitä kautta itsemediamyynnin taloudellista tulosta. Markki-nointiviestintäsuunnitelma on suunniteltu alkamaan jo vuoden 2012 syksystä, jotta tavoitteita saataisi saavutettua mahdollisimman nopealla aikataululla.
Suunnitelma perustuu markkinointiviestinnän eri osa-alueisiin, joita tutkittiin haastatte-luiden, kirjallisuuden sekä internetin kautta. Tukimateriaalina toimii myös opinnäytetyöntekijän oma työkokemus Bonnier Publications Oy:ssä ja sitä kautta tehdyt havainnot. Tämän opinnäytetyön produktiivinen osuus koostuu itse markkinointiviestintäsuunnitelmasta, jossa käydään yksityiskohtaisesti läpi tavoitteiden saavuttamiseksi valitut markkinointiviestinnän toimenpiteet ja muut huomioon otettavat seikat.
Vuonna 2011 aikakauslehtien markkina on ollut murroksen alla. Sähköisten medioiden nopeasti noussut suosio sekä aikakauslehtien arvonlisäveron muutos ovat tuoneet erilaisia haasteita printtimediaan. Sähköisten medioiden tuomat mahdollisuudet ovat saaneet yritykset epäilemään printtimedian tehokuutta ja tämä on näkynyt mainospanos-tusten laskuna. Nämä asiat ovat asettaneet haasteita Evitan mediamyynnille, ja siksi päätettiin tehdä Evita-brändiä kirkastava ja mediamyyntiä vauhdittava markkinointivies-tintäsuunnitelma.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda parhaiksi osoittautuneisiin markkinointiviestinnän keinoihin perustuva puolenvuoden mittainen tehokasmarkkinointiviestintä-suunnitelma, joka tulisi nostamaan Evita aikakauslehden tunnettuuttamediamyynnin asiakkaiden keskuudessa ja sitä kautta itsemediamyynnin taloudellista tulosta. Markki-nointiviestintäsuunnitelma on suunniteltu alkamaan jo vuoden 2012 syksystä, jotta tavoitteita saataisi saavutettua mahdollisimman nopealla aikataululla.
Suunnitelma perustuu markkinointiviestinnän eri osa-alueisiin, joita tutkittiin haastatte-luiden, kirjallisuuden sekä internetin kautta. Tukimateriaalina toimii myös opinnäytetyöntekijän oma työkokemus Bonnier Publications Oy:ssä ja sitä kautta tehdyt havainnot. Tämän opinnäytetyön produktiivinen osuus koostuu itse markkinointiviestintäsuunnitelmasta, jossa käydään yksityiskohtaisesti läpi tavoitteiden saavuttamiseksi valitut markkinointiviestinnän toimenpiteet ja muut huomioon otettavat seikat.