Markkinointisuunnitelma elintarvikekioskille
Mäntykoski, Ilkka (2012)
Mäntykoski, Ilkka
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060411541
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060411541
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyössä oli tarkoitus tehdä toimiva markkinointi-suunnitelma elintarvikekioskille, joka ei halua julkistaa nimeään. Tätä työtä ennen ei ollut kyseisellä yrityksellä käytössään markkinointisuunnitelmaa, joka on johtanut markkinointia koskeviin ongelmiin.
Tässä työssä oli tavoitteena kehittää yrityksen markkinointia, ja tavoitteena oli teoreettisen viitekehyksen avulla kehittää uusia ajatuksia kioskin markkinointiin. Tulevaisuudessa olisi näin ollen tätä työtä pohjana käyttäen mahdollisuus päivittää muutosten tapahtuessa yrityksen omaa markkinointia muun liiketoiminnan kanssa.
Opinnäytetyö sisältää lähtökohta-analyysin, jonka avulla selvitetään, minkälainen toiminta ympäristö on ja minkälainen kilpailutilanne alalla on. Lisäksi työssä on markkinoinnin teoriaosuus, jossa etsitään keinoja kehittää markkinointia. Toteu-tusosuudessa kerrotaan, kuinka kaikki valinnat koskien tätä työtä on tehty, ja seli-tettään, mitä toiminnallisella opinnäytetyöllä tarkoitetaan sekä ehdotetaan, miten yritys voi hyödyntää tätä opinnäytetyötä omassa markkinoinnissaan.
Opinnäytetyön avulla toimeksiantaja sai uuden markkinointisuunnitelman, jota hyväksi käyttäen on yrittäjän helpompi löytää omat ongelmat ja vahvuudet, ja tehdä omat toimet markkinoinnin edistämiseksi. Toimeksiantaja voi tulevaisuudessa kehittää liiketoimintaa markkinointia avuksi käyttäen.
Tässä työssä oli tavoitteena kehittää yrityksen markkinointia, ja tavoitteena oli teoreettisen viitekehyksen avulla kehittää uusia ajatuksia kioskin markkinointiin. Tulevaisuudessa olisi näin ollen tätä työtä pohjana käyttäen mahdollisuus päivittää muutosten tapahtuessa yrityksen omaa markkinointia muun liiketoiminnan kanssa.
Opinnäytetyö sisältää lähtökohta-analyysin, jonka avulla selvitetään, minkälainen toiminta ympäristö on ja minkälainen kilpailutilanne alalla on. Lisäksi työssä on markkinoinnin teoriaosuus, jossa etsitään keinoja kehittää markkinointia. Toteu-tusosuudessa kerrotaan, kuinka kaikki valinnat koskien tätä työtä on tehty, ja seli-tettään, mitä toiminnallisella opinnäytetyöllä tarkoitetaan sekä ehdotetaan, miten yritys voi hyödyntää tätä opinnäytetyötä omassa markkinoinnissaan.
Opinnäytetyön avulla toimeksiantaja sai uuden markkinointisuunnitelman, jota hyväksi käyttäen on yrittäjän helpompi löytää omat ongelmat ja vahvuudet, ja tehdä omat toimet markkinoinnin edistämiseksi. Toimeksiantaja voi tulevaisuudessa kehittää liiketoimintaa markkinointia avuksi käyttäen.