YRITYSTOIMINNAN KEHITTÄMINEN JA HINNAN MÄÄRÄYTYMINEN CASE - T:MI MIKKEHOLLAND
Eklöf, Mikael (2012)
Eklöf, Mikael
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060511767
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060511767
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tarkoitus oli kehittää case-yrityksen toimintaa tutkimalla yrityk-sen palvelujen hinnoitteluun liittyviä tekijöitä, maineen ja strategisen kumppanuuden vaikutusta liiketoimintaan, selvittää yrityksen toiminnan laajennusmahdollisuuksia sekä tehdä arvioitu tuloslaskelma syksystä 2012 eteenpäin.
Tutkimuksen teoria osio sisältää kolme päälukua, joista ensimmäinen selventää eri-laisia yritysmuotoja ja niiden verotusta. Toinen pääluku on markkinointi, joka käsit-telee mainetta, strategista kumppanuutta, konsultointia ja esiintymistaitoa. Kolmas pääluku on hinnoittelu jossa käsitellään hintateoriaa ja hinnoitteluun liittyvää teoriaa.
Tutkimuksen empiirisen osan tarkoitus oli luoda case-yritykselle hyvä hinnoittelu-menetelmä, selvittää yrityksen markkinoita ja missä osa-alueissa yrittäjän tulisi ke-hittää omaa ammattitaitoaan.
Tutkimuksen tavoitteiden voitiin katsoa menneen hyvin. Case-yritys sai riittävän pal-jon tietoa oman alansa hinnoista, jotta suuntaa antava hinnoittelumenetelmä saatiin laadittua, jonka kautta saatiin myös arvioitua syksyn 2012 tuloslaskelma. Yritys sai myös tietoa, mistä esiintymispalveluista markkina-alueella on kysyntää ja sitä kautta pääsee kehittämään omaa ammattitaitoaan eteenpäin.
Tutkimuksen teoria osio sisältää kolme päälukua, joista ensimmäinen selventää eri-laisia yritysmuotoja ja niiden verotusta. Toinen pääluku on markkinointi, joka käsit-telee mainetta, strategista kumppanuutta, konsultointia ja esiintymistaitoa. Kolmas pääluku on hinnoittelu jossa käsitellään hintateoriaa ja hinnoitteluun liittyvää teoriaa.
Tutkimuksen empiirisen osan tarkoitus oli luoda case-yritykselle hyvä hinnoittelu-menetelmä, selvittää yrityksen markkinoita ja missä osa-alueissa yrittäjän tulisi ke-hittää omaa ammattitaitoaan.
Tutkimuksen tavoitteiden voitiin katsoa menneen hyvin. Case-yritys sai riittävän pal-jon tietoa oman alansa hinnoista, jotta suuntaa antava hinnoittelumenetelmä saatiin laadittua, jonka kautta saatiin myös arvioitua syksyn 2012 tuloslaskelma. Yritys sai myös tietoa, mistä esiintymispalveluista markkina-alueella on kysyntää ja sitä kautta pääsee kehittämään omaa ammattitaitoaan eteenpäin.