Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Timantin hiontaa - kilpailuetua liikeideaa tarkentamalla : case Juhla- ja kokouspalvelu Martta

Tuunanen, Elina; Kilpiäinen, Ari (2012)

 
Avaa tiedosto
Kilpiainen_Ari Tuunanen_Elina.pdf (543.3Kt)
Lataukset: 


Tuunanen, Elina
Kilpiäinen, Ari
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060611926
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Juhla- ja kokouspalvelu Martan liikeideaa täsmäämään asiakkaiden tarpeita ja odotuksia. Työn avulla pyrittiin saavuttamaan kilpailuetua selvittämällä asiakastarvetta, ja tämän selvityksen avulla pyrittiin luomaan pohjaa uusille palvelukonsepteille. Lisäksi selvitettiin asiakastyytyväisyyttä heikentäviä ongelmakohtia, jotta ne voitaisiin korjata.

Tutkimus toteutettiin kahdella kyselyllä. Asiakastarvekyselyllä kartoitettiin potentiaalisten kokouspalveluasiakkaiden tarpeita ja toiveita, ja tutkimustuloksia analysoimalla pyrittiin luomaan pohjaa uusien kokouspalvelukonseptien kehittämiselle. Asiakastyytyväisyyskyselyllä haluttiin tietää Juhla- ja kokouspalvelu Martassa asioineiden juhlapalveluasiakkaiden tyytyväisyystaso. Tämän tiedon avulla pyrittiin löytämään toiminnan ongelmakohdat. Lisäksi asiakastyytyväisyyskyselyn toivottiin osoittavan Juhla- ja kokouspalvelu Martan kilpailuedut asiakasnäkökulmasta.

Tutkimustulokset osoittivat, että uudenlaiselle kokouspalvelupaketoinnille löytyy kysyntää. Etenkin osallistava toiminta nähtiin kiinnostavana osana kokouspalvelua. Asiakastyytyväisyys oli pääosin hyvällä tasolla. Palautetta analysoimalla voitiin havaita tiettyjä ongelmakohtia etenkin asiakkaan ja henkilöstön välisen informaation kulussa. Palvelun räätälöinnillä ja miljööllä havaittiin olevan suuri merkitys ostopäätöstä tehtäessä.

Tutkimustuloksista tehdyt johtopäätökset toimivat pohjana Juhla- ja kokouspalvelu Martan uudessa tarkennetussa liikeideassa, joka on tämän opinnäytetyön päätulos. Kokouspalvelutarjontaa tullaan jatkossa laajentamaan oheispalveluin. Juhlapalvelutarjonnan puolella tullaan siirtymään entistä yksityiskohtaisempaan räätälöintiin, ja markkinoinnissa tullaan tähdentämään tutkimustulosten osoittamia Juhla- ja kokouspalvelu Martan kilpailuetuja.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste