Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

HAMK Business Point/Täydennyskoulutuksen kanta-asiakkuusmallin suunnittelu ja kehittäminen

Sarin, Riikka (2012)

Avaa tiedosto
sarin_riikka.pdf (393.1Kt)
Lataukset: 


Sarin, Riikka
Hämeen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060712074
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli antaa kehitysehdotus Hämeen
ammattikorkeakoulun Business Point/Täydennyskoulutuksen kantaasiakasmallin suunniteluun ja kehittämiseen. HAMK Business Point/täydennyskoulutuksella ei ollut ennestään käytössä kantaasiakasmallia,joten he kokivat, että sellaisen suunnittelulle olisi tarvetta. Työssä pohdittiin, että minkälaisilla toimenpiteillä HAMK Business Point/Täydennyskoulutuksen kanta-asiakkuus saataisiin suunniteltua ja kehitettyä nimenomaan yritysasiakkaita kiinnostavaksi ja mitä sen tulisi tehdä kanta-asiakkuudelleen, jotta yritysasiakkaat valitsisivat heidän palvelunsa.

Työn teoriaosiossa käytiin läpi erilaisia asiakkuuteen, sekä asiakkuuden hallintaan liittyviä käsitteitä, kuten kanta-asiakkuutta, yritysasiakkuutta, asiakasuskollisuutta sekä benchmarkingia. Teoriaosion pääluvut koostuvat kanta-asiakkuuden teoriasta sekä asiakkuudenhallinnan ja johtamisen teoriasta. Työn tavoitetta varten tehtiin kvalitatiivinen tutkimus, jossa benchmarkingin sekä haastattelun avulla hankittiin tietoa koulutusalan yritysten ja organisaatioiden erilaisista kanta-asiakkuusmalleista.

Haastateltujen kuuden koulutusalan yrityksen tai organisaation joukossa yhdellä oli käytössään kanta-asiakasmalli, mutta kaikissa haastatelluissa yrityksissä/organisaatiossa paremmat asiakkaat määriteltiin kuitenkin jollain lailla. Työn tuloksena syntyi ehdotus HAMK Business Point/Täydennyskoulutuksen kanta-asiakasmalliksi. Ehdotus pyrkii tuottamaan molemminpuolista hyötyä niin asiakkaalle kuin yrityksellekin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste