Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tapahtumamarkkinointi osana uusasiakashankintaa : Sampo Pankki Rakentaminen & Sisustaminen - messuilla

Kutinlahti, Kimmo (2012)

 
Avaa tiedosto
Kutinlahti_Kimmo.pdf (720.3Kt)
Lataukset: 


Kutinlahti, Kimmo
Turun ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060812263
Tiivistelmä
Nykyään kilpailu asiakkaista ja heidän huomiostaan on kovaa. Mainonnan määrä on valtavaa ja uusia yrityksiä tulee markkinoille jatkuvasti, joten erottuminen muuttuu koko ajan haastavammaksi. Yksisuuntainen viestintä katoaa viestitulvaan, joten entistä enemmän tarvitaan vuorovaikutusta asiakkaan ja yrityksen välillä. Asiakkaille on tarjottava henkilökohtaisia kokemuksia, joilla asiakassuhdetta saadaan syvennettyä. Yrityksille onkin tullut aika etsiä vaihtoehtoisia tapoja kohdata asiakkaansa. Yksi väline on tapahtumamarkkinointi.
Opinnäytetyössä tarkastellaan asiakassuhteen rakentamista markkinoinnin välineillä. Työ sisältää tapahtumamarkkinoinnin prosessin, jonka avulla selvitetään millaisia erilaisia tapahtumia on sekä kerrotaan mitä tulee ottaa huomioon onnistuneen tapahtuman järjestämisessä. Lisäksi työssä tarkastellaan tapahtumamarkkinoinnin vahvuuksia markkinointiviestinnässä sekä tapahtumamarkkinoinnin roolia osana markkinoinnin kokonaisuutta.
Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Sampo Pankki Oyj:lle. Työn empiirisen osan tavoitteena on tutkia saadaanko Rakentaminen & Sisustaminen – messuille käytetyllä panostuksella haluttuja tuloksia aikaan. Opinnäytetyössä seurataan Sampo Pankin valmistautumista messuille ja arvioidaan tuloksia messuilta saatujen tietojen ja kokemusten perusteella.
Työn tavoitteena on myös toimia ohjeena toimeksiantajalle tapahtuman järjestämisessä. Työtä voidaan hyödyntää toimeksiantajan tapahtumamarkkinoinnin kehittämisessä. Työn tulokset osoittavat messujen käytön haasteellisuuden uusasiakashankinnan välineenä. Messujen suuresta kävijämäärästä huolimatta on vaikeaa löytää potentiaaliset asiakkaat. Tulokset kuitenkin vahvistavat tapahtumamarkkinoinnin hyödyllisyyttä markkinointiviestinnän osana sen monipuolisuuden vuoksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste