Verkkokaupan näkyvyys : Markkinointikeinot
Myllyniemi, Sanna (2012)
Myllyniemi, Sanna
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060712160
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060712160
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä selvitetään verkkokaupan markkinointikeinoja, ja miten verkkokauppa voi saada näkyvyyttä ja täten lisää asiakkaita ja myyntiä. Työssä esitellään erilaisia markkinointikeinoja ja perehdytään niiden sisältöön. Erityisesti huomiota kiinnitetään hakukonemarkkinointiin ja Facebook–markkinointiin. Suurin osa verkkokaupoista ei osaa hyödyntää näitä kahta tehokasta ja suhteellisen uutta markkinointikeinoa.
Opinnäytetyön tekijällä on ollut haaveissa perustaa oma muotialan verkkokauppa, ja sen vuoksi hän työn lopussa pohtii, mitä markkinointikeinoja itse käyttäisi verkkokaupassaan ja miten hän voi hyödyntää niitä ja erottua kilpailijoistaan. Vaatealalla toimii pieniä verkkokauppoja yllättävän paljon, mutta suurin osa niistä ei näy mediassa laisinkaan, ja on lisäksi vaikeasti löydettävissä internetin hakukoneilla. Tähän sudenkuoppaan putoamista opinnäytetyön tekijä haluaa välttää oman verkkokauppansa kohdalla.
Opinnäytetyön tekijällä on ollut haaveissa perustaa oma muotialan verkkokauppa, ja sen vuoksi hän työn lopussa pohtii, mitä markkinointikeinoja itse käyttäisi verkkokaupassaan ja miten hän voi hyödyntää niitä ja erottua kilpailijoistaan. Vaatealalla toimii pieniä verkkokauppoja yllättävän paljon, mutta suurin osa niistä ei näy mediassa laisinkaan, ja on lisäksi vaikeasti löydettävissä internetin hakukoneilla. Tähän sudenkuoppaan putoamista opinnäytetyön tekijä haluaa välttää oman verkkokauppansa kohdalla.