Funcard asiakastyytyväisyys kysely : SSO-ravintolat, Lohjan Lohi
Järveläinen, Antti (2012)
Järveläinen, Antti
Turun ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012061112427
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012061112427
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee S-ravintolaryhmän kanta-asiakaskortti funcardin paikallista kehit-tämistä Lohjan Lohi-ravintolassa. Työn tavoite on kehittää funcard kanta-asiakkuutta paikallisel-la tasolla. Tutkimusongelmaa selvitetään Lohjan Lohi-ravintolan kanta-asiakkaille suunnatulla kyselyllä. Kyselyssä selvitetään tyytyväisyyttä tämänhetkiseen tarjontaan, ja sitä mitä osa-aluetta kannattaa lähteä parantamaan. Opinnäytetyön kysely toteutettiin sähköisesti. Apuna käytettiin SSO-ravintoloiden funcard asiakastietojärjestelmää. tarkoituksena oli selvittää kuinka kanta-asiakkuus vaikuttaa ravintolan valintaan. Teoriaosassa käsitellään kanta-asiakasohjelmia sekä funcard konseptia paikallisella tasolla.
Kyselylomake lähetettiin kaikille Lohen funcard asiakkaille. Vastauksia saatiin yhteensä 104 kappaletta. Kyselystä saatu data analysoitiin käyttäen spss tilastointi ohjelmaa.
Päätuloksena tutkimuksesta saatiin selville, että funcard asiakkaat olivat suhteellisen tyytyväisiä kortin nykymuotoon, mutta myös uudistuksia pidettiin hyvinä. Tutkimuksen tuloksista voidaan myös todeta, että ravintolan asiakkaat ovat yleisesti tyytyväisiä kanta-asiakaskortin hyvinä. Tutkimuksesta tulee myös ilmi, että kanta-asiakaskortin edut ovat usein ratkaisevassa asemassa ravintolavalintaa tehtäessä.
Tutkimuksesta voidaan päätellä, että funcardin markkinointi on onnistunut hyvin Lohjalla. Asiak-kaat ovat tuntevat saaneensa tarpeeksi tietoa eduista ja ottavat mielellään vastaan myös uudis-tuksia. Tutkimuksesta voi myös päätellä, että panostaminen kortin markkinointiin kannattaa ja kortti sitouttaa asiakkaita ja luo kanta-asiakkuuksia.
Kyselylomake lähetettiin kaikille Lohen funcard asiakkaille. Vastauksia saatiin yhteensä 104 kappaletta. Kyselystä saatu data analysoitiin käyttäen spss tilastointi ohjelmaa.
Päätuloksena tutkimuksesta saatiin selville, että funcard asiakkaat olivat suhteellisen tyytyväisiä kortin nykymuotoon, mutta myös uudistuksia pidettiin hyvinä. Tutkimuksen tuloksista voidaan myös todeta, että ravintolan asiakkaat ovat yleisesti tyytyväisiä kanta-asiakaskortin hyvinä. Tutkimuksesta tulee myös ilmi, että kanta-asiakaskortin edut ovat usein ratkaisevassa asemassa ravintolavalintaa tehtäessä.
Tutkimuksesta voidaan päätellä, että funcardin markkinointi on onnistunut hyvin Lohjalla. Asiak-kaat ovat tuntevat saaneensa tarpeeksi tietoa eduista ja ottavat mielellään vastaan myös uudis-tuksia. Tutkimuksesta voi myös päätellä, että panostaminen kortin markkinointiin kannattaa ja kortti sitouttaa asiakkaita ja luo kanta-asiakkuuksia.