Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

RYHMÄOSTAMISEN TUNNETTUUS JA KÄYTTÖKOKEMUKSET : Case: Dealfins Oy

Tolonen, Iita (2012)

 
Avaa tiedosto
Tolonen_Iita.pdf (796.1Kt)
Lataukset: 


Tolonen, Iita
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012061112410
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa ja tuottaa tietoa ryhmäostamisen ja diilipalveluiden tunnettuuden tilasta Jyväskylässä yritysten näkökulmasta. Tämän lisäksi tutkimuksen tarkoituksena oli kartoittaa ryhmäostamiseen tutustuneiden yritysten käyttökokemuksia diilipalveluista. Opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä jyväskyläläisen Dealfins Oy:n kanssa. Dealfins Oy on ryhmäostamisen asiantuntijayritys. Yritys tarjoaa kuluttajille Internet sivuston, jossa on koottuna suomalaisten diilipalvelujen paikkakuntakohtaiset diilit.

Tutkimusotteena käytettiin kvantitatiivista tutkimusta. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsitteli ryhmäostamista, digitaalista markkinointia ja tunnettuutta. Kysely toteutettiin sähköisenä kyselynä Digium Enterprise -ohjelmistotyökalulla. 170 jyväskyläläiselle yrityksille lähetettiin keväällä 2012 sähköpostin välityksellä pyyntö osallistua sähköiseen kyselyyn. Vastausprosentiksi muodostui 19,4 prosenttia. Vastausten analysointiin käytettiin tilastollisia menetelmiä.

Tutkimuksen tulosten perusteella termi ryhmäostaminen ei ollut kovin tunnettu vastaajien keskuudessa. Kuitenkin suuri osa vastaajista, jotka eivät tunteneet termiä aikaisemmin, tunnistivat yksittäisiä diilipalveluja. Lähes kaikki vastaajat tunnistivat ainakin yhden diilipalvelun. Diilipalveluista kirkkaasti tunnetuin oli Grouponin omistama Citydeal. Vastaajista kolmaosa (30,3 %) oli käyttänyt diilipalveluja aiemmin. Vastaajien mielikuvat ryhmäostamisesta markkinointimuotona olivat positiiviset. Markkinointimuotona ryhmäostaminen koettiin helppokäyttöisenä ja innovatiivisena. Kuitenkin positiivisista mielikuvista huolimatta yritykset olivat vain melko tyytyväisiä käyttämäänsä diilipalveluun. Yritykset arvioivat asiakkaista parhaimmillaan vain 40 prosentin palanneen ostamaan tuotteita tai palveluita täysihintaisena.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste