Markkinointisuunnitelma Kiinteistökeskus KotiApaja Oy:n ulkomaan kohteille
Henttonen, Tuuli (2012)
Henttonen, Tuuli
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012052710113
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012052710113
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena on suunnitella markkinointisuunnitelma Kiinteistökeskus KotiApaja Oy:n ulkomaan kohteille. LKV KotiApaja on kiinteistönvälityspalveluja tarjoava yritys, jonka päämarkkina-alueet ovat Porissa ja Hämeenlinnassa sekä näiden kaupunkien lähialueilla. Kotimaan lisäksi yritys toimii ulkomaan kohteiden parissa Espanjassa ja Turkissa. LKV KotiApajan ulkomaankohteille ei ollut olemassa markkinointisuunnitelmaa entuudestaan. Sellainen kuitenkin koettiin tarpeelliseksi mahdollisimman tehokkaan ja tuloksellisen markkinoinnin saavuttamiseksi. Tarkoituksena oli kehittää toimiva ja helposti sovellettava markkinointisuunnitelma.
Opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen ja materiaali on kerätty markkinoinnin ja palveluiden markkinoinnin kirjallisuudesta, haastattelemalla toimeksiantajaa ja lisäksi olen toteuttanut hyvin pienimuotoisen kyselyn KotiApajan asiakkaille siitä, mitä kanavia he käyttävät asuntojen hakuun. Kyselyn tarkoituksena oli saada hieman osviittaa siitä, mitä kanavia markkinoinnissa kannattaisi käyttää. Opinnäytetyön teoriaosuudessa kävin läpi markkinoinnin suunnittelua ja palveluiden markkinointia. Teorian sekä toimeksiantajan ohjeiden ja toivomusten pohjalta lähdin kasaamaan itse markkinointisuunnitelmaa.
Opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen ja materiaali on kerätty markkinoinnin ja palveluiden markkinoinnin kirjallisuudesta, haastattelemalla toimeksiantajaa ja lisäksi olen toteuttanut hyvin pienimuotoisen kyselyn KotiApajan asiakkaille siitä, mitä kanavia he käyttävät asuntojen hakuun. Kyselyn tarkoituksena oli saada hieman osviittaa siitä, mitä kanavia markkinoinnissa kannattaisi käyttää. Opinnäytetyön teoriaosuudessa kävin läpi markkinoinnin suunnittelua ja palveluiden markkinointia. Teorian sekä toimeksiantajan ohjeiden ja toivomusten pohjalta lähdin kasaamaan itse markkinointisuunnitelmaa.