Design management markkinointimateriaalin suunnittelussa
Kekki, Veera (2012)
Kekki, Veera
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012052910612
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012052910612
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli Design management markkinointimateriaalin suunnittelussa. Opinnäytetyön toiminnallisessa osassa suunniteltiin ja taitettiin Friitala-talon uusi yritysesite. Lisäksi suunniteltiin yrityksen banderollit, mainosliput ja lehti-ilmoituspohjat. Yritykselle ideoitiin myös uusi keväällä järjestettävä sisustustapahtuma ja suunniteltiin tapahtumaa edeltävä mainoskampanja. Valmiista materiaaleista painoon asti päätyivät Friitala-talon yritysesite ja banderollit.
Opinnäytetyön toiminnallinen osa toteutettiin 28.3.2011–7.11.2011 välisenä aikana. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi mainostoimisto SEK Pro Oy ja kohdeyrityksenä Friitala-talo Oy. Yhteyshenkilönä Friitala-talossa toimi Pia Marjanen. Marjasella hyväksytettiin kaikki markkinointimateriaalien taittoon liittyvät ratkaisut. Hän myös välitti korjausehdotukset ja kuva- ja tekstimateriaalit Friitala-talon vuokralaisilta mainostoimistolle.
Opinnäytetyön kirjallisessa osassa tutkittiin alan kirjallisuutta apuna käyttäen, miten yritykselle voidaan suunnitella toimivia, tyylikkäitä ja helppolukuisia julkaisuja. Lisäksi tarkasteltiin sitä, miten design managementia voidaan käytännössä hyödyntää yrityksen markkinointimateriaalien suunnittelussa ja miten design managementin käyttö näkyy valmiissa lopputuloksessa. Opinnäytetyössä käsiteltiin myös sitä, mitä hyötyä design managementin käytöstä on yritykselle ja mitä sen menestyksekäs hyödyntäminen yritykseltä ja sen henkilökunnalta edellyttää.
Opinnäytetyön toiminnallinen osa toteutettiin 28.3.2011–7.11.2011 välisenä aikana. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi mainostoimisto SEK Pro Oy ja kohdeyrityksenä Friitala-talo Oy. Yhteyshenkilönä Friitala-talossa toimi Pia Marjanen. Marjasella hyväksytettiin kaikki markkinointimateriaalien taittoon liittyvät ratkaisut. Hän myös välitti korjausehdotukset ja kuva- ja tekstimateriaalit Friitala-talon vuokralaisilta mainostoimistolle.
Opinnäytetyön kirjallisessa osassa tutkittiin alan kirjallisuutta apuna käyttäen, miten yritykselle voidaan suunnitella toimivia, tyylikkäitä ja helppolukuisia julkaisuja. Lisäksi tarkasteltiin sitä, miten design managementia voidaan käytännössä hyödyntää yrityksen markkinointimateriaalien suunnittelussa ja miten design managementin käyttö näkyy valmiissa lopputuloksessa. Opinnäytetyössä käsiteltiin myös sitä, mitä hyötyä design managementin käytöstä on yritykselle ja mitä sen menestyksekäs hyödyntäminen yritykseltä ja sen henkilökunnalta edellyttää.