Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Co-development of a new website wih potential customers

Lindholm, Minttu (2021)

 
Avaa tiedosto
Lindholm_Minttu.pdf (3.659Mt)
Lataukset: 


Lindholm, Minttu
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103093075
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä perehdytään uuden nettisivun suunnitteluun ja toteuttamiseen palvelumuotoilun näkökulmasta. Palvelu on uusi, joten sillä ei ole vielä aloitustilanteessa asiakkaita. Asiakkaan osallistaminen kehitystyöhön on keskeinen lähestymistapa palvelumuotoilussa, joten uuden palvelun muotoilu toteutetaan yhdessä palvelusta kiinnostuneiden, potentiaalisten asiakkaiden kanssa.

Opinnäytetyön viitekehys koostuu palvelumuotoilusta, ekologisesta ja eläinystävällisestä kuluttamisesta, nettisivujen käytettävyydestä ja sisältöstrategiasta. Sivusto esittelee vegaanista ja ekologista elämäntapaa tukevia tuotteita, palveluita ja tapahtumia. Tutkimuksessa etsitään vastauksia kysymyksiin ”mistä asioista ihmiset ovat kiinnostuneita puhuttaessa ekologisesta ja eläinystävällisestä kuluttamisesta?” ja ”mitä nettisivujen käytettävyydessä tulisi ottaa huomioon?”. Käytetty teoria ja metodit liittyvät palvelumuotoiluun. Prosessi noudattaa ”tuplatimantti”-muotoiluprosessin vaiheita: tutki, määrittele, kehitä (ideoi) ja välitä (prototypoi). Erilaisia metodeja ja työkaluja hyödynettiin monipuolisesti asiakkaiden todellisten tarpeiden ymmärtämiseksi ja näihin tarpeisiin vastaamiseksi. Prosessissa hyödynnettiin benchamarkkausta, tutkimusseinää, kanvaaseja, päiväkirjatutkimusta, workshoppeja, palvelun läpivalaisua, haastettelua, kartoituksia ja käyttäjätestiä. Näiden metodien avulla pyrittiin selvittämään asiakkaiden todelliset kiinnostuksen kohteet ja mitä he haluavat palvelulta. Tuloksena asiakkaiden kiinnostuksen kohteet ja tarpeet määriteltiin ja muotoiltiin tarpeisiin vastaava palvelu. Opinnäytetyön tuloksena kestävää kuluttamista käsittelevä nettisivu ja Instagram-tili suunniteltiin ja otettiin käyttöön.
 
The present Master’s thesis approaches website production from the service design point of view. Service design involves the customer in the design process. The service studied in this thesis did not have any customers when the study started because it was in the initial stages of being created. Thus, instead of existing customers the study involved potential customers in the development process. They are interested in the subject and need this kind of service.

The objective of the website is to serve customers interested in ecological and animal-friendly consumption. If one is willing to make sustainable consumption choices in his or her life, this is a good tool for learning more about ecological and animal-friendly products and services. It will make the customers’ decision-making easier by introducing products and services.

The frame of reference of the thesis consists of service design, ecological and animal-friendly consumption, website usability and content strategy. The research is looking for answers to the questions “what are the aspects people are most interested in ecological and animal-friendly consumption?” and “what should be taken into consideration in website usability?”. The theory and methods applied in the study focus on service design. The process follows the four steps of the double-diamond design process: discover, define, develop (ideate) and deliver (prototype). Versatile methods and tools were used to explore the real needs of the customers and the best practices to meet these needs. The process utilized benchmarking, research wall, canvases, diary study, workshops, service blueprint, interview, mapping and user test. These methods were used to identify what are the interests of the potential customers and what they want from the new service. As a result, the main interests and needs of the potential customers were defined and the structure of the service was designed. A website and Instagram-account focusing on sustainable consumption were designed and taken into use.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste